c S

Izobraževanje na daljavo - Pojasnila in usmeritve ZRSŠ

02.12.2021

Na Zavodu Republike Slovenije za šolstvo so glede na Odlok Vlade RS št. 00717-74/2021 in razpravo z ravnatelji v preteklih dneh pripravili dodatna pojasnila v zvezi z izobraževanjem na daljavo za posamezne učenke in učence, ki imajo pouk v šoli. Za učence, ki jih ta odlok ne zajema, šola izvaja vzgojno-izobraževalni proces v skladu s priporočili v publikaciji Šolsko leto 2021/2022 v Republiki Sloveniji v razmerah, povezanih s covidom-19.

Glede na Odlok Vlade RS št. 00717-74/2021 in razpravo z ravnatelji v preteklih dneh vam v zvezi z  izobraževanjem na daljavo za posamezne učenke in učence, ki imajo pouk v šoli, posredujemo  dodatna pojasnila. Za učence, ki jih ta odlok ne zajema, šola izvaja vzgojno-izobraževalni proces v skladu s priporočili v publikaciji Šolsko leto 2021/2022 v Republiki Sloveniji v razmerah, povezanih s covidom-19.

1. S tem, ko so se starši odločili, da se bo njihov otrok izobraževal na daljavo, so prevzeli odgovornost, da se bo izobraževal pod drugačnimi pogoji kot njegovi sošolci v šoli.

2. Pouk v šoli se izvaja organizacijsko, didaktično in metodično na način, da se ne zniža kvaliteta  pouka za učence v šoli.

3. Šola izvaja izobraževanje na daljavo glede na svoje kadrovske, organizacijske in tehnične zmožnosti ter okoliščine učenca. Pri izvajanju izobraževanja na daljavo naj šola uskladi vse aktivnosti učiteljev, ki so načrtovane za izvajanje izobraževanja na daljavo.

4. Izobraževanje na daljavo ni in ne more biti enako pouku v šoli, zato je pomembno, da se izvaja tako, da bodo učenci pridobil potrebno informacijo in gradiva o vsebini pouka v šoli in s tem tudi podporo za samostojno delo.

5. Učitelji gradiva ter navodila posredujejo učencem sproti (pred uro pouka) na način, da jih učenci doma lahko uporabijo (npr. odlaganje v spletno učilnico, pošiljanje po e-pošti ...).

6. Razrednik in učitelji vsaj enkrat tedensko vzpostavijo kontakt z učenci, ki se izobražujejo na daljavo.

7. Upoštevati je treba, da učenci v prvem vzgojno-izobraževalnem obdobju niso samostojni, zato se lahko izobražujejo na daljavo s pomočjo digitalne tehnologije in s pomočjo različnih gradiv le ob prisotnosti staršev oz. druge odrasle osebe.

8. Za učence s posebnimi potrebami, ki se izobražujejo na daljavo in imajo v odločbi o usmeritvi določene ure dodatne strokovne pomoči, jih lahko izvajate tudi na daljavo v primerih, kjer je to mogoče.

9. V času izobraževanja na daljavo se učenčevo znanje preverja in utrjuje. V začetku izobraževanja na daljavo ocenjevanje znanja odsvetujemo. Ko je znanje utrjeno in ustrezno preverjeno, učitelji učenca ocenijo v šoli skladno s Pravilnikom o preverjanju in ocenjevanju znanja v osnovni šoli. Če bo učenec neocenjen, bo skladno z navedenim pravilnikom, opravljal izpite. Učenci k ocenjevanju v šoli lahko pristopijo le, če izpolnijo pogoje, ki so določeni z Odlokom Vlade RS.

10. Podrobna didaktično-metodična priporočila in navodila za izobraževanje na daljavo so na voljo učiteljem na naslednji povezavi: https://www.zrss.si/stiki-s-prakso/podpora-pouku-na-daljavo/.

11. V primeru, da v času izobraževanja na daljavo učitelji izvajajo hibridni pouk, je pomembno, da upoštevajo zakonitosti hibridnega izobraževanja:

• Hibridno izobraževanje je kombinirano izobraževanje, ki poteka v živo in na daljavo HKRATI, je sinhrono.
• Hibridno izobraževanje učiteljem/strokovnim delavcem omogoča, da dosežejo vse učence v realnem času (športnike, kulturnike, bolne, oddaljene) in jim omogočijo, da spremljajo pouk ter ostanejo povezani.
• Z uporabo različnih digitalnih rešitev učečim omogočamo, da pri pouku/učenju komunicirajo, sodelujejo, načrtujejo, dokumentirajo in spremljajo lastni napredek in učenje. Le glede na to lahko pouk individualiziramo in personaliziramo, kar predvideva sodobna pedagoška stroka.
• Najbolj osnovna oprema za spremljanje pouka je računalnik s kamero, ki omogoča kakovosten zajem zvoka in slike. Več o tehničnih pogojih je na povezavi: https://podpora.sio.si/oprema-za-hibridno-poucevanje/
• Posebej poudarjamo, da za učence oddelkov, ki so v karanteni, veljajo za izvajanje pouka na daljavo priporočila iz publikacije Šolsko leto 2021/2022 v Republiki Sloveniji v razmerah, povezanih s covidom-19.
Pri tem na ZRSŠ poudarjajo, da je pri načrtovanju pouka potrebna skrbna priprava, da ne pride do zmanjšanja kakovosti pouka in aktivnosti učencev v šoli.

Vsebina priporočil je usklajena z Inšpektoratom RS za šolstvo in šport.


Vir: ZRSŠ, 30. 11. 2021


Članki izražajo stališča avtorjev, in ne nujno organizacij, v katerih so zaposleni, ali uredništva portala EDUS.