c S

Dijaki v negotovosti glede zaključka šolanja

31.03.2020 19:23 Ljubljana, 31. marca (STA) - Dijaška organizacija Slovenije je na pristojno ministrstvo in druge organizacije naslovila odprto pismo glede izvajanja izobraževanja na daljavo in mature. V njem so opomnili, da zaradi ukrepov za zajezitev novega koronavirusa med drugim ostajata odprti vprašanji, kdaj bodo šolsko leto zaključili dijaki zadnjih letnikov in kdaj bo potekala matura.

V Dijaški organizaciji Slovenije so odprto pismo naslovili na ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport, Zavod RS za šolstvo, Združenje ravnateljic in ravnateljev ter na Državni izpitni center.

V organizaciji sicer pozdravljajo dosedanja prizadevanja vlade, ministrstva in ostalih vpletenih za nadaljnji potek izobraževalnega procesa na daljavo v času zamejevanja širjenja novega koronavirusa, a hkrati opozarjajo, da so nekatere zadeve ostale odprte. Predvsem gre za vprašanje, kako bodo dijaki zaključili letošnje šolsko leto, pri čemer prav tako "ni jasna usoda dijakov zadnjih letnikov srednješolskih izobraževalnih programov in način ter koledar izvajanja maturitetnih preizkusov".

Da bi bolje osvetlili nastalo situacijo z vidika dijakov, so v minulem tednu izvedli anketo, ki jo je rešilo več kot 13.000 srednješolcev (nekaj manj kot 20 odstotkov vseh dijakov, vpisanih v srednješolske izobraževalne programe). Na podlagi pridobljenih podatkov so oblikovali nekaj predlogov.

Med drugim ministrstvu predlagajo, naj spodbudi srednje šole k uvedbi videokonferenc pri predmetih, kjer je potrebna temeljitejša razlaga in obravnavanje nove učne snovi, prav tako naj ministrstvo pripravi in srednje šole seznani s sprejemljivimi alternativnimi načini ocenjevanja, kot so na primer ustna ocenjevanja preko videokonferenc.

Kar 90 odstotkov anketiranih dijakov je sicer menilo, da je njihova trenutna obremenitev pri šolanju na domu primerljiva s tisto pri rednem pouku, zato predlagajo, naj se pouk ne podaljša po nepotrebnem v poletne počitnice.

Krizna situacija pa bo besedah dijakov pod največji vprašaj postavlja izvajanje letošnjega maturitetnega preizkusa znanja, ki naj bi se začel 5. maja z esejem pri slovenščini. Državni izpitni center naj zato v sodelovanju z ministrstvom pripravi usmeritve za maturante, ki bodo zajemale teme, na katerih bo znotraj določenega predmeta na maturi večji poudarek. Predlagajo pa tudi, naj poudarek ne bo na snovi, ki je po učnem načrtu predvidena za čas, ko srednješolci izvajajo pouk na daljavo.

Ob vsem omenjenem dijaki predlagajo, naj bo koledar izvajanja mature določen v čim krajšem času. Glede maturitetnega preverjanja naj bodo sicer omogočeni isti pogoji pridobivanja kakovostnih priprav na maturo, ki nadomeščajo fizične priprave, isti pogoji izvajanja pisnih, ustnih in internih delov mature, maturantkam in maturantom pa naj bodo zagotovljena tudi vsa potrebna gradiva, ki bi jih drugače pridobili iz knjižnic, tudi v elektronski obliki.

"Maturanti si želijo in potrebujejo dodatno pomoč, razjasnitve in odgovore z vaše strani. Zavedamo se, da vsi predlogi, podani s strani dijakov in maturantov, seveda niso izvedljivi, vendar vas pozivamo, da pri nadaljnjih ukrepih upoštevate jasno prikazano mnenje srednješolcev in k oblikovanju slednjih povabite tudi predstavnike Dijaške organizacije Slovenije," med drugim še piše v odprtem pismu.