c S

Informativni dnevi pritegnili številne bodoče študente

14.02.2020 14:32 Ljubljana, 14. februarja (STA) - Današnji informativni dnevi so pritegnili številne bodoče študente. Gneča je bila tudi na ljubljanski pedagoški fakulteti, ki je s stojnicami posameznih smeri pripravila pester program. Z obiskom so bili zadovoljni tudi na fakulteti za družbene vede (FDV), ki se je dijakom približala s filmom, ki je predstavil pomembnost družboslovnih znanj.

V avli pedagoške fakultete so študenti pripravili stojnice, kjer so predstavili posamezne programe. Poleg predstavljenih aktivnosti so bili na voljo za ogled tudi izdelki, ki jih študenti izdelujejo med študijem.

Študent četrtega letnika Jure Cankar je ob fizikalni stojnici za STA povedal, da jih lahko dijaki vprašajo karkoli, študenti pa jim "povedo po resnici", kako študij poteka. Fizikalna stojnica je prikazovala dva zanimiva poskusa, in sicer superprevodni vlakec in plazma kroglo, ki prikazuje efekte elektrike in izmeničnega toka. Na stojnici gospodinjstva so bili na voljo smoothiji in prehranske karte, kjer so lahko dijaki izvedeli več o energijski vrednosti živil.

Zanimiva je bila tudi stojnica, ki je predstavljala program specialne pedagogike. Na tem programu se po besedah predsednice študentskega sveta Nine Fricelj ukvarjajo z devetimi skupinami oseb s posebnimi potrebami. V eno izmed skupin sodijo tudi slepi in slabovidni ter gibalno ovirani. V ta namen so imeli ob stojnici tudi pripomočke, kot sta zveneča žoga in invalidski voziček. Z uporabo obeh imajo tako dijaki "priložnost, da se usedejo na invalidski voziček in gredo po poligonu, tako da tudi sami iz prve roke dobijo občutek, kako je, če si gibalno oviran in na vozičku", je še povedala Fricljeva.

Poudarila je tudi, da se trend vpisovanja na fakulteto dviguje, največ zanimanja pa je za programe specialna pedagogika, logopedija in surdopedagogika, ter da dijake zanima tudi razredni pouk in program za dvopredmetnega učitelja.

Za socialno in specialno pedagogiko se zanimata tudi dijakinji Pina Jakoš z gimnazije Jožeta Plečnika in Eva Suhalj s športne gimnazije Šiška. Pina upa, da bo na informativnih dnevih izvedela čim več in da ji bodo dobro prikazali razlike med obema programoma, da se bo kasneje lažje odločila. Eva pa se je za obisk pedagoške fakultete odločila zato, ker jo zanima "delo z otroki oziroma z ljudmi na splošno". Tako Pina kot Eva bosta obiskali še filozofsko fakulteto.

Poleg vseh stojnic in posameznih programov pa so dodana vrednost na informativnih dnevih po besedah prodekanje pedagoške fakultete Vesne Štemberger tudi alumni, diplomanti pedagoške fakultete, ki bodočim študentom "dejansko predstavijo poklic, kot ga vidijo sami oziroma kot ga opravljajo sami".

"To se je že v lanskem letu izkazalo kot zelo pozitivno, ker dejansko predstavijo poklic iz prve roke, tudi vse zakulisne zadeve, zakaj so se odločili, kaj jih navdihuje, kaj je tisto, kar jim daje energijo, da gredo vsak dan znova v službo," je povedala.

Živahno je bilo tudi na ljubljanski FDV, kjer so se študentom na skupni predstavitvi približali s filmom, s katerim so predstavili, zakaj so družboslovna znanja pomembna za razvoj posamezne družbe. Dekanja Monika Kalin Golob je povedala, da jo je strah, da bo nekoč stopila v prazno predavalnico zaradi trenutnih razmer v družboslovju. Tokrat je bil strah odveč. Pravi, da je z obiskom zelo zadovoljna, saj je bila predavalnica nabito polna in da je "družboslovje še vedno razpoznano kot neka služba prihodnosti".

Med drugim so na FDV letos pripravili tudi brošuro z intervjuji že zaposlenih bivših diplomantov in diplomantk, ki vsebujejo informacije o tem, kako so se znašli po končanem študiju in kaj bi kot fakulteta morali še storiti, da bi bilo bolje.

Tudi na FDV so potekale predstavitve posameznih programov, pri katerih je sodeloval tudi predsednik študentskega sveta Kristjan Kos. Zase pravi, da je na začetku študija izbral napačno pot. Najprej se je namreč vpisal na biotehniško fakulteto, potem pa se je prepisal na FDV. Bodočim študentom je zato svetoval, naj si izberejo faks, ki si ga želijo in naj ne gledajo na začetku na poklic, ampak predvsem na to, kar jih veseli.