c S

Izbirata tako delodajalec kot delavec

23.05.2019 13:58 Maribor, 23. maja (STA) - Medtem ko se brezposelnost v Podravju znižuje, so potrebe po ustreznem kadru vedno večje, zato morajo podjetja vlagati več truda v iskanje primernih ljudi. Izbira poteka na obeh straneh, zato se morajo tako potencialni delavci kot delodajalci znati ustrezno predstaviti in ponuditi, so povedali govorci na današnjem Kariernem sejmu v Mariboru.

Da je iskanje primernih delavcev težavnejše kot pred nekaj leti, kaže vedno večja udeležba podjetij na omenjenem sejmu v organizaciji portala Mojedelo.com. Tokrat se jih predstavlja okoli 60, med njimi so tudi večja podjetja, kot so NLB, Pošta Slovenije, Lidl Slovenija, Gorenje Group, Adecco, Triglav, Spar Slovenija, Petrol, Vzajemna, Zavarovalnica Sava, Mahle Metrika in Paloma.

"Za razliko od lanskega leta, ko se je iskalo predvsem tehnične poklice, se zdaj išče vse," je povedal predstavnik Štajerske gospodarske zbornice (ŠGZ) Aleš Kegl. Po njegovih ocenah se podjetja vedno manj zanašajo na agencije in raje pristopajo neposredno k iskanju kadrov.

Po besedah Mirjane Zgaga iz mariborske območne enote zavoda za zaposlovanje je v regiji trenutno največ potreb po kadrih v kovinarstvu, gradbeništvu in zdravstvu. Tudi ona opaža, da se podjetja vedno bolj lotevajo iskanja delavcev na svoj način, ne le z objavo oglasa na zavodu za zaposlovanje.

"Še posebej na področjih, kjer je razpoložljivega kadra veliko, se zatekajo k objavam na družbenih omrežjih ali pa prosijo že zaposlene, da razširijo glas o prostem delovnem mestu," je povedala na okrogli mizi o tem, ali podjetje izbira delavca ali delavec podjetje. "Trg dela trenutno deluje tako, da izbirajo eni in drugi, a na koncu še vedno odloči delodajalec," je prepričana.

Največ težav pri iskanju zaposlitve v Podravju imajo dolgotrajno brezposelni, visoko izobraženi in ženske. Zato na zavodu izvajajo različne programe zanje, med drugim program socialne aktivacije, da se tiste, ki so že dlje časa doma, ponovno navadi na najmanj osemurno stalno aktivnost.

Uspešni so tudi programi prekvalifikacij. Tako je zavod za zaposlovanje z avtobusnim podjetjem Marprom usposobil številne voznice, da zdaj vozijo mestne avtobuse, na ŠGZ pa so lani zagnali nov program vajeništva za varilce. "Dolgoročno bo tudi s strani države treba poskrbeti, da bo izobraževanje bližje potrebam na trgu," je opozoril Kegl.

Podjetja po besedah direktorja tehnološkega centra Teces Mateja Gajzerja poskušajo nagovarjati ne le srednješolce, ampak tudi že osnovnošolce, da bi se odločili za poklice, ki jih potrebujejo. Obenem je opozoril, da se od delavcev danes zahteva multidisciplinarna znanja, torej ni dovolj, da obvladajo ozko strokovno področje, ampak je zaželeno, da imajo uvid še v druga področja. "Vsi smo na trgu, tako delodajalci kot delavci, zato se moramo znati ustrezno tržiti," je dodal.

Na to je opozoril tudi Tomaž Gorjup iz agencije za spletni marketing in spletno oglaševanje SDM. Kot je agilna njihova panoga, iščejo tudi agilne posameznike, ki so se stalno pripravljeni učiti in prilagajati novim razmeram. "Ni toliko pomembna formalna izobrazba kot volja in želja," je dejal.

Iskalcem zaposlitve svetuje, da poleg uradnih papirjev predstavijo tudi druge svoje lastnosti in sposobnosti. "Delodajalcu moraš predstaviti svojo energijo. Takšni sejmi, kot je današnji v Mariboru, so dobra priložnost za to," je dejal. "Na drugi strani pa se morajo tudi podjetja znati ustrezno predstaviti, da bodo lahko pritegnila najboljše izmed množice ljudi. Ključno je, da povedo, kaj pričakujejo in kaj so pripravljena prispevati za to," je dodal.