c S

Ministrstvo poudarja, da je šolstvo narodnosti sestavni del vzgojno izobraževalnega sistema

18.05.2019 07:29 Ljubljana, 17. maja (STA) - Šolstvo narodnosti je sestavni del vzgojno izobraževalnega sistema v Sloveniji, zato sta vsakršna diskriminacija in izključevanje nesprejemljiva, poudarjajo na ministrstvu za izobraževanje, kjer so se odzvali na poziv, naj se otrok madžarske narodnosti ne vabi k sodelovanju na dogodkih ob 100. obletnici združitve Prekmurja z matično domovino.

Na ministrstvu opozarjajo, da prav tako ni sprejemljivo pozivanje šol ali posameznih skupin učenk in učencev k nespoštovanju odločitev šol glede obeleževanja praznikov oziroma pomembnih dogodkov. Še posebej pa je zaskrbljujoče, če so takšni pozivi izraženi javno in to celo s strani poslancev ali drugih odločevalcev, so sporočili z ministrstva za izobraževanje, znanost in šport.

Na ministrstvu podpirajo vzgojno-izobraževalne zavode, vodstva šol in strokovne delavce pri spodbujanju učencev glede spoštovanja kulture in kulturne dediščine, države in njenih simbolov ter naroda in zavzemanja za obče človeške humane vrednote ter vrednote medkulturnosti, strpnosti in sobivanja, ki ima še poseben pomen na narodno mešanih območjih.

Obeleževanje slovenskih državnih praznikov v šolah je po navedbah ministrstva pomemben del vzgojno-izobraževalnega programa, ki ga morajo šole načrtovati v okviru vzgojnih načrtov šol ter letnih delovnih načrtov. V zvezi z obeleževanjem slovenskih državnih praznikov Pravilnik o šolskem koledarju v osnovnih šolah še posebej predpisuje obeležitev treh praznikov s proslavo, in sicer: dneva samostojnosti in enotnosti, dneva državnosti in slovenskega kulturnega praznika, pojasnjujejo na ministrstvu.

Šole lahko v skladu s tem pravilnikom organizirajo tudi druge proslave, ki jih načrtujejo z letnim delovnim načrtom in s katerimi na različne načine sodelujejo pri obujanju spomina na pomembne zgodovinske dogodke in obeležitve pomembnih dogodkov na lokalni in državni ravni.

Vzgojno-izobraževalne zavode med drugim vodi cilj, ki temelji na razvijanju zavesti o državni pripadnosti in nacionalni identiteti in vedenja o zgodovini Slovenije in njeni kulturi kot tudi razvijanju jezikovnih zmožnosti in sposobnosti ter ozaveščanju položaja slovenskega jezika kot jezika države Slovenije; na območjih, ki so opredeljena kot narodno mešana, pa ob slovenskem jeziku tudi ohranjanje in razvijanje italijanskega in madžarskega jezika.

"Navedene cilje so šole dolžne uresničevati v okviru vseh delov vzgojno-izobraževalnega programa ter znotraj različnih aktivnosti in oblik vzgojno-izobraževalnega dela," so dodali z ministrstva.

V zadnjih dneh so namreč na poslanca madžarske narodnosti Ferenca Horvatha leteli nekateri očitki, češ da je na začetku leta zavod za šolstvo pozval, naj otrok madžarske narodnosti ne vabijo k sodelovanju na dogodkih, povezanih s temo združitve Prekmurja z matično domovino. Horvath je za STA pojasnil, da je zavod le zaprosil, naj bodo pri tem vprašanju občutljivi.