c S

Varuhinja poudarila pomen uravnoteženosti med pravicami in dolžnostmi otrok

07.03.2018 08:09 Portorož, 06. marca (STA) - Ob odprtju posveta pomočnikov ravnateljev v Portorožu, ki se osredotoča na pravičnost, enakost in etičnost, je varuhinja človekovih pravic Vlasta Nussdorfer danes poudarila pomen uravnoteženosti med pravicami in dolžnostmi otrok. Po njenem mnenju morajo biti vodilni v šolah odprti za pogovor, saj mora biti šola prostor, kjer se rešujejo problemi.

Jubilejni, 20. posvet pomočnikov ravnateljev vrtcev, osnovnih šol in srednjih šol, ima letos za temo Pravičnost, enakost, etičnost in vloga pomočnika ravnatelja. Kot je pojasnila Justina Erčulj iz Šole za ravnatelje, je etičnost že nekaj časa na preizkušnji, tako na najvišjih ravneh kot pri pogovorih na družabnih omrežjih.

Po njenem mnenju se etičnost v vodenju odraža na ravni etičnosti ciljev oz. ali se odločamo v dobro vseh, etičnosti sredstev za doseganje ciljev ter etičnosti odnosov z zaposlenimi.

Prva predavateljica, varuhinja človekovih pravic Vlasta Nussdorfer je za STA poudarila uravnoteženost med pravicami in dolžnostmi. "Že starši morajo vzgajati otroke tako, da čutijo, da imajo tudi dolžnosti," je povedala in dodala, da spoštovanje staršev in učiteljev ter opravljanje določenih nalog, primernih njihovi starosti, koristi razvoju otrok, ki bodo lahko zrasli v odgovorne odrasle.

Ob tem je izjemno pomembna vloga šole v smislu korigiranja tistih otrokovih ravnanj, ki jih starši nočejo ali ne znajo sami popraviti. Pri tem je po besedah varuhinje ključno za dobro delo v vrtcih in šolah, da je vedno čas za pogovor in da se nikoli ne prikriva nasilja.

Ravnatelji pa morajo imeti strokovno avtonomijo in spoštovanje pri svojih podrejenih ter voditi odkrit pogovor s starši. "Ko pride do nekega problema v šoli, je bolje takoj se pogovoriti s starši in seveda tudi povedati, da so vedno odprti za pogovor in da ni treba, da v takih primerih, ki se dajo lepo rešiti, vodijo v šolo odvetnike," je dodala Nussdorferjeva. Posluževanje odvetnikov po njenem prepričanju daje otroku napačno sporočilo, da je njegov starš tako sposoben oz. bogat, da bo vselej rešil zadevo.

Za nasilje v šolah ponavadi izvemo, ko je vedno hujše, zato Nussdorferjeva poziva vodilne v šolah, da si ne zatiskajo oči, ampak zadevo razčistijo takoj, ko izvedo zanjo. Ob tem morajo otroci vedeti, da lahko vedno povedo, če jih kdo izsiljuje, če so jih oropali ali jim ponujali mamila. "Šola mora biti prostor, kjer se stekajo informacije in tudi rešujejo problemi," je še prepričana varuhinja.