c S

Strokovni center Planina septembra z inovativnimi oblikami pomoči

31.08.2017 08:52 Postojna, 31. avgusta (STA) - S septembrom bo v Vzgojnem zavodu Planina zaživel strokovni center, kjer bodo z inovativnim pristopom pomagali otrokom in mladostnikom z raznovrstnimi težavami, motnjami in boleznimi ter njihovim družinam. Multidisciplinarni tim strokovnjakov bo zagotovil raznovrstne oblike pomoči tudi vsem zainteresiranim ustanovam in posameznikom.

Kot je za STA pojasnila ravnateljica Vzgojnega doma Planina Leonida Zalokar, bodo s strokovnim centrom Planina v slovenski prostor "implementirali kakovostne, na dokazih utemeljene, učinkovite dodatne inovativne storitve in programe za otroke in mladostnike, ki so nameščeni v vzgojne zavode". Obravnavo bodo tako prilagodili njihovim potrebam, v še večji meri pa bodo vključili starše oz. skrbnike in jim storitve približali v domače okolje.

Na podlagi izsledkov lastnih in tujih raziskav ter ob ugotovljeni odsotnosti učinkovitih oblik pomoči in upoštevajoč težave, s katerimi se srečujejo mladi, so koncept delovanja strokovnega centra utemeljili na stopenjski obravnavi.

Mobilna služba, ki bo izrazito preventivno naravnana in bo delovala v smeri preprečevanja institucionalne namestitve, bo nudila pomoč družini na domu. Svetovalno-terapevtsko in izobraževalno središče bo namenjeno tudi zunanjim uporabnikom. Nudilo bo svetovalno delo, psihoterapevtske obravnave, socialno-pedagoško delo na področju čustvenih, vedenjskih in drugih specifičnih motenj, zakonsko in družinsko terapijo, ponudbo izobraževanj zainteresirani strokovni in laični javnosti. Načrtujejo tudi, da bodo sočasno vzpostavili nove doktrine dela s tovrstno populacijo.

Zalokarjeva je ob tem izpostavila ustrezno usposobljenost in dodaten strokovni kader. Glavni vodili pri njihovem delu pa sta zagotavljanje varnosti z možnostjo umika in izvajanje tehnik, ki pripomorejo k zmanjševanju napetosti, taka obravnava pa po navedbah zavoda hkrati omogoča poglobljeno individualno delo.

Vsebinsko bodo prenovili tudi bivalne enote, in sicer v terapevtsko-umetniško, obrtno in športno skupino, kjer bodo krepili posameznikova močna področja. To je osnovno izhodišče obravnave, da bi razvili kompetence za samostojno življenje. Zadnji korak na poti v samostojno življenje pa predstavlja mladinsko stanovanje kot predhodna oblika bivanja. Ko pojasnjujejo v zavodu, je to namenjeno mladostnikom, ki nimajo možnosti bivanja v domačem okolju. Ob mentorstvu strokovnih delavcev je cilj dokončanje šole, zaposlitev in samostojno življenje.

V dislocirani bivanjski enoti pa bo strokovni center imel tudi terapevtsko kmetijo, kjer bodo lahko izvajali intenzivno delovno terapijo v neposrednem stiku z naravo, omogočili bodo vpetost človeka v življenjske cikle narave in nenehno skrb za živa bitja. "Program dela na kmetiji je usmerjen k učenju kmetovanja, delovni disciplini, vztrajnosti, učenju tehničnih, gospodarskih in gospodinjskih del. Poudarili pa bodo tudi razvoj socialnih in osebnostnih kompetenc za samostojno življenje," so še pojasnili v Vzgojnem zavodu Planina.

Projekt, s katerim se je zavod junija prijavil na javni razpis za sofinanciranje programov celostne obravnave otrok s čustvenimi in vedenjskimi motnjami v vzgojnih zavodih, bosta sofinancirala ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport ter evropski socialni sklad.