c S

Učitelji pričakujejo pojasnila Makovec Brenčičeve v zvezi z novim modelom NPZ

04.05.2017 15:51 Ljubljana, 04. maja (STA) - Učiteljsko združenje Slovenije je danes z javnim pismom na ministrico za izobraževanje, znanost in šport Majo Makovec Brenčič naslovilo več vprašanj v zvezi z nacionalnim preverjanjem znanja (NPZ). Eno od vprašanj je, kdaj bo uradno besedilo o novem modelu NPZ in spremembah pravilnikov, na katere bo vplival nov model, prišlo v roke učiteljem.

Sicer so prav danes učenci 6. in 9. razredov osnovne šole s preizkusom iz slovenščine začeli NPZ, s katerim preverjajo njihovo znanje pri treh predmetih. Združenje tako ministrico tudi sprašuje, koliko učiteljev praktikov je bilo vključenih v oblikovanje končnega besedila o novem modelu NPZ, ter kdo in po kakšnem ključu jih je izbral.

Prav tako želi učiteljsko združenje pojasnilo, katere vsebinske spremembe, ki so jih predlagali učitelji v javni razpravi, so zajete v novem modelu NPZ. Pri tem združenje v javnem pismu Makovec Brenčičevi izraža začudenje, zakaj se NPZ uvaja v 3. razred, če se učitelji o tem niso izrekli oziroma so temu v večini nasprotovali.

"Zakaj si učenec v 9. razredu po vzoru mature ne sme sam izbrati tretjega predmeta, če ta vpliva na zaključno oceno in morda celo na izbiro njegovega nadaljnjega šolanja," zanima združenje. Obenem tudi sprašuje, ali bo nov model NPZ za slovenščino upošteval opozorila učiteljev in se približal učnemu načrtu za slovenščino in potrjenim učnim gradivom.

Združenje je v javnem pismu Makovec Brenčičevo tudi spomnilo, da je nanjo že pred časom naslovilo nekaj prošenj, a vse doslej od nje ni dobilo odgovorov. Tako so jo prosili za uradno predstavitev novega modela NPZ. Prosili so jo tudi za pojasnilo, kako se bo vrednotilo delo popravljalcev NPZ v letošnjem šolskem letu.

"Že od začetka vašega mandata vas učitelji naprošamo za uradno predstavitev analize problematike nacionalnega preverjanja znanja. Žal učitelji do danes nismo prejeli nobenega odgovora," je še učiteljsko združenje spomnilo šolsko ministrico.

Makovec Brenčičeva se je na poziv združenja odzvala pred današnjim delovnim posvetom vlade. Uvodoma je učencem in dijakom zaželela, da v teh dneh pokažejo čim več svojega znanja. Spomnila je, da poteka nacionalno preverjanje znanja, zato je prav, da so na šolskem področju čim bolj umirjeni. Tako na ministrstvu prosijo, da so danes v šolah osredotočeni na znanje in ne toliko ravno v tem trenutku na nekaj, kar še prihaja in kar so na ministrstvu že večkrat predstavili, torej nov model NPZ.

Ministrica je spomnila, da so o novem sistemskem umeščanju nacionalnega preverjanja znanja tako na pobudo učiteljev kot sindikatov vzgoje in izobraževanja začeli razmišljati že leta 2015. Delovna skupina je sodelovala z vsemi deležniki in po ministričinem prepričanju tudi brez odličnega sodelovanja z državno komisijo in predmetnimi komisijami ne bi mogli soustvariti novega predloga modela NPZ.

Tako ravnatelji kot učitelji so bili, kot je zagotovila, v njegovo sooblikovanje ves čas aktivno vključeni, leta 2015 so odprli tudi t. i. forum, na katerem je lahko vsakdo prispeval svoje mnenje. Na tej osnovi so skušali oblikovati model NPZ, ki bo izvedljiv in bo sledil novemu cilju, to je zlasti stalnemu spremljanju učenčevega napredka.

Širša in strokovna javnost sta bili po pojasnilu ministrice večkrat seznanjeni s tem, kakšen je model, kako se bo izvajal ter kako se dovolj hitro vnaprej pripraviti na to, da ga bodo izvajali kolikor je mogoče učinkovito.

Vprašanja, ki jih nanje danes naslavlja Učiteljsko združenje Slovenije, pa so po besedah ministrice vsebinsko v domeni državne in predmetne komisije. Makovec Brenčičeva je še povedala, da že pripravljajo smernice in ustrezna navodila, ki jih bodo učitelji dobili pravi čas.