c S

Pojasnilo FURS: Davčna obravnava dohodkov delavcev, ki so napoteni na delo v tujino

15.04.2024

FURS je pripravil spremembo dokumenta Davčna obravnava dohodkov delavcev, ki so napoteni na delo v tujino, 12. izdaja, april 2024 v zvezi z dohodki javnih uslužbencev napotenih na delo v tujino in povračilom stroškov prehrane avtoprevoznikom v mednarodnem cestnem prometu.

DOHODNINA – DOHODEK IZ ZAPOSLITVE

25. 04. 2023

 

Davčna obravnava dohodkov delavcev, ki so napoteni na delo v tujino

sprememba dokumenta

***


Več: Davčna obravnava dohodkov delavcev, ki so napoteni na delo v tujino, 12. izdaja, april 2024



Vir: FURS, 11. 04. 2024

____________________________
Dodano v dokumentu:

5.3 Dohodki javnih uslužbencev napotenih na delo v tujino

V zvezi s plačami javnih uslužbencev napotenih na delo v tujino je treba poudariti, da ostaja določitev davčne osnove nespremenjena. V davčno osnovo od dohodka iz delovnega razmerja

javnega uslužbenca in funkcionarja po zakonu, ki ureja razmerja plač v javnem sektorju, napotenemu na delo v tujino, se vštevajo samo tisti dohodki oziroma deli dohodka iz delovnega razmerja, po vsebini in obsegu ustrezajoči dohodkom iz delovnega razmerja, ki bi jih prejemal za enaka dela v Sloveniji.

To pomeni, da se v davčno osnovo od dohodka iz delovnega razmerja teh uslužbencev ne všteva tisti del dohodka iz delovnega razmerja, ki ga javni uslužbenec prejme izključno samo zaradi napotitve na delo v tujino, vključno z dodatki in bonitetami, ki so povezane z napotitvijo uslužbenca na delo v tujino in do katerih so javni uslužbenci, napoteni na delo v tujino, upravičeni po drugih predpisih (prvi odstavek 42. člena Zakona o dohodnini – ZDoh-2). Davčna osnova je zakonsko določena v višini plače, ki bi jo javni uslužbenec prejemal, če bi opravljal delo v Sloveniji (točka 3.1 tega dokumenta).

Izračun akontacije dohodnine od dohodkov iz delovnega razmerja določa 127. člen ZDoh-2. Akontacija dohodnine se izračuna od davčne osnove, ki je za napotene javne uslužbence  določena v 42. členu ZDoh-2, zmanjšano za obvezne prispevke za socialno varnost, ki jih je na podlagi posebnih predpisov dolžan plačevati delojemalec (prvi odstavek 41. člena ZDoh-2). Med obvezne prispevke, ki zmanjšujejo davčno osnovo, se všteva tudi, od januarja 2024 dalje uveden, obvezni zdravstveni prispevek. V primeru plače, izplačane javnemu uslužbencu napotenemu na delo v tujino davčno osnovo zmanjšujejo prispevki obračunani v skladu s 144. členom ZPIZ-2 v celotnem znesku (torej obračunani od plačila za delo v tujini).

Osnovo za plačilo prispevkov dohodkov javnega uslužbenca napotenega na delo v tujino predstavlja celotna plača oz. vsa nadomestila plače ter vsi prejemki na podlagi delovnega razmerja. Pri tem je treba prvenstveno opredeliti posamezne vrste prejemkov javnih uslužbencev, napotenih v tujino, z vidika pravilne uvrstitve v davčno osnovo po ZDoh-2 ter z vidika pravilne določitve osnove za prispevke v skladu s 144. členom ZPIZ-2. Tabelaričen prikaz po posameznih vrstah prejemkov, ki jih prejemajo javni uslužbenci napoteni na delo v tujino je ministrstvo pristojno za javno upravo posredovalo vsem ministrstvam.


6.1.1 Povračilo stroškov prehrane – avtoprevozniki v mednarodnem cestnem prometu

Po pojasnilu Ministrstva za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti je z vidika Zakona o delovnih razmerjih - ZDR-1 napoteni delavec vsak delavec, ki je zaposlen pri delodajalcu, in ga ta napoti na začasno delo v tujino (države EU ali tretje države). Posebnosti delovno pravnega položaja delavca, ki ga delodajalec začasno napoti na delo v tujino, ZDR-1 ureja v določilih 208. in 209. člena. Upoštevaje navedeno se za napotenega delavca na delo v tujino za davčne namene šteje vsak delavec, za katerega je potrebno upoštevati posebnosti delovno pravnega položaja, določene v  208. in 209. členu ZDR-1. Glede na določbe ZDR-1 na področju napotitve na začasno delo v tujino za voznike v mednarodnem cestnem prevozu ni določenih nobenih posebnosti  glede na vrsto prevoza (kabotaža, mednarodni prevoz, ki je ali ni dvostranske narave), ki se upoštevajo pri izvajanju EU zakonodaje (predvsem Direktiva 1057/2020).

Za namene davčne obravnave dohodkov se vozniki v mednarodnem cestnem prometu štejejo za napotene delavce, pri čemer se za posamezno napotitev šteje opravljanje delovnih nalog voznika v mednarodnem cestnem prometu v okviru ene odsotnosti s sedeža delodajalca.







Članki izražajo stališča avtorjev, in ne nujno organizacij, v katerih so zaposleni, ali uredništva portala EDUS.