Finančna uprava RS je objavila spremembo dokumenta Avtomatična izmenjava podatkov na področju neposrednega obdavčevanja, 5. izdaja, november 2023.
21. 11. 2023
Avtomatična izmenjava podatkov na področju neposrednega obdavčevanja
sprememba dokumenta
***
Več na povezavi: Avtomatična izmenjava podatkov na področju neposrednega obdavčevanja, 5. izdaja, november 2023
Vir: FURS, 21. 11. 2023
***
Spremembe iz dokumenta:
2.3 DIREKTIVA SVETA 2015/2376/EU in BEPS UKREP 5
Izmenjavo podatkov o vnaprejšnjih davčnih stališčih s čezmejnim učinkom in vnaprejšnjih cenovnih sporazumih prvenstveno ureja Direktiva Sveta 2015/2376/EU. S sprejemom Direktive Sveta 2021/514/EU pa so se spremenile nekatere določbe glede roka izmenjave ter poročanja povzetka vsebine vnaprejšnjega davčnega stališča s čezmejnim učinkom in vnaprejšnjega cenovnega sporazuma. Praviloma gre za izmenjavo vnaprejšnjih davčnih stališč s čezmejnim učinkom, ki jih je izdal davčni organ v obliki pojasnil za davčnega zavezanca, ki ni fizična oseba in ga je mogoče identificirati. Predmet poročanja so tudi izdani vnaprejšnji cenovni sporazumi, ki se lahko v Sloveniji sklepajo od 1. 1. 2017 dalje…..
V skladu z Direktivo Sveta 2015/2376/EU oziroma Direktivo Sveta (EU) 2021/514 se podatki o vnaprejšnjih davčnih stališčih s čezmejnim učinkom in vnaprejšnjih cenovnih sporazumih izmenjujejo nemudoma po izdaji, spremembi ali obnovitvi vnaprejšnjih davčnih stališč s čezmejnim učinkom ali vnaprejšnjih cenovnih sporazumov, najpozneje pa tri mesece po preteku polovice koledarskega leta, v katerem so bili vnaprejšnja davčna stališča s čezmejnim učinkom ali vnaprejšnji cenovni sporazumi izdani, spremenjeni ali obnovljeni. Avtomatična izmenjava podatkov o vnaprejšnjih davčnih stališčih s čezmejnim učinkom in vnaprejšnjih cenovnih sporazumih se med državami članicami EU izvaja prek osrednje podatkovne zbirke, ki je zbirka držav članic za upravno sodelovanje na področju obdavčevanja, v kateri se beležijo omenjeni podatki.
2.5 DIREKTIVA SVETA 2021/514/EU in MRDP (Model Reporting Rules for Digital Platforms)
Direktiva Sveta 2021/514/EU določa obvezno avtomatično izmenjavo informacij med državami članicami EU o dohodkih, ki jih preko digitalnih platform dosegajo prodajalci, ki poslujejo preko take platforme. Gre za poslovne dejavnosti najema nepremičnin, osebnih storitev, prodaje blaga in najema katerega koli načina prevoza.
Direktiva je bila v slovenski pravni red prenesena v Zakon o davčnem postopku (ZDavP-2), ki z novim 248.č členom določa obvezno avtomatično izmenjavo podatkov med pristojnimi organi držav članic EU in s tem podatkov, ki jih morajo Finančni upravi RS kot pristojnemu organu, sporočati operaterji digitalnih platform.
Direktiva sledi OECD Vzorčnim pravilom za poročanje operaterjev platform v zvezi s prodajalci v delilnem gospodarstvu in gospodarstvu priložnostnih del, objavljenimi 3. julija 2020. Junija 2021 je OECD Vzorčna pravila nadgradil z Okvirom mednarodne izmenjave informacij, ki opredeljuje Večstranski sporazum med pristojnimi organi o avtomatični izmenjavi informacij o dohodkih doseženih preko digitalnih platform (DPI MCAA) ter z opcijskim modulom, ki omogoča razširitev obsega poročanja operaterjev platform na prodajo blaga in najem katerekoli vrste prevoza. Do 15. februarja 2023 je DPI MCAA podpisalo 25 držav, med njimi tudi Slovenija, kar bo omogočalo avtomatično izmenjavo informacij tudi s pristojnimi organi držav izven EU.
Sporočanje med pristojnimi organi se izvede v dveh mesecih po koncu poročevalnega obdobja – to je v enem mesecu po izteku roka za poročanje operaterjev digitalnih platform, ki je 31. januarja leta, ki sledi poročevalnemu obdobju. Prva izmenjava podatkov, ki jih sporočajo operaterji platform, se bo nanašala na koledarsko leto 2023. Prvič bodo torej podatki za koledarsko leto 2023, ki jih bodo operaterji platform na pristojne organe poročali do 31. januarja 2024, izmenjani do 28. februarja leta 2024.
Članki izražajo stališča avtorjev, in ne nujno organizacij, v katerih so zaposleni, ali uredništva portala EDUS.