Komisija v okviru postopka ocenjevanja za tretje države skupaj z Evropsko agencijo za nadzor ribištva v Španiji (EFCA) analizira vzorce potrdil o ulovu iz tretjih držav, da bi ugotovila pomanjkljivosti v njihovem sistemu potrjevanja. Na zahtevo lahko tem tretjim državam zagotovi usposabljanje in krepitev zmogljivosti, s čimer se poskrbi za nenehno izboljševanje njihovih sistemov za potrjevanje potrdil o ulovu. Poleg tega je več tretjih držav uvedlo sodobne informacijske sisteme za navzkrižno preverjanje podatkov, potrebnih za potrjevanje potrdil o ulovu, nekatere pa so uvedle še ukrepe države trga (nacionalni sistemi za potrdila o ulovu), ki jih je priporočila Organizacija za prehrano in kmetijstvo v svojem mednarodnem akcijskem načrtu za preprečevanje nezakonitega, neprijavljenega in nereguliranega ribolova.
Glavni cilj politike EU v boju proti nezakonitemu, neprijavljenemu in nereguliranemu ribolovu je sodelovanje s tretjimi državami, da se spodbudi sprememba ravnanja in okrepi upravljanje ribištva. Dialogi se lahko začnejo po oceni evidence skladnosti tretje države kot države zastave, obalne države, države pristanišča in države trga ter ravni zavezanosti k boju proti nezakonitemu, neprijavljenemu in nereguliranemu ribolovu ob upoštevanju globalne stopnje razvoja države.
Komisija je do zdaj začela dialog s skoraj 50 državami. Proces dialoga je z misijami in srečanji v tretjih državah vzpostavil okvir za krepitev spremljanja, nadzora in sledenja prek izboljšanja spremljanja ribolovnih dejavnosti, vključno z zahtevami v zvezi s sistemom za spremljanje plovil za nacionalne flote in flote za ribištvo v oddaljenih vodah ter z okrepljenimi inšpekcijskimi pregledi in postopki nadzora.
1. Predhodna opredelitev (rumeni karton) – 32. člen uredbe št. 1005/2008Kadar z dialogom s tretjo državo ni bilo mogoče odpraviti ugotovljenih pomanjkljivosti, je Komisija tretjo državo obvestila o tveganju, da bo v boju proti nezakonitemu, neprijavljenemu in nereguliranemu ribolovu opredeljena kot nesodelujoče tretja država. To je postopek predhodne opredelitve v skladu z 32. členom uredbe št. 1005/2008, t. i. rumeni karton. Na tak način zadevni državi predlaga prilagojene ukrepe, da bi lahko ugotovljene pomanjkljivosti odpravila do določenega roka. S tem postopkom se vzpostavi okvir za sodelovanje, da se izboljša upravljanje ribištva.
2. Opredelitev (rdeči karton) – 31. člen uredbe št. 1005/2008
Kadar predhodno opredeljena država težav v zvezi z nezakonitim, neprijavljenim in nereguliranim ribolovom ni rešila v skladu z mednarodnimi obveznostmi, jo je Komisija opredelila kot nesodelujočo državo v boju proti nezakonitemu, neprijavljenemu in nereguliranemu ribolovu. To je postopek opredelitve v skladu z 31. členom uredbe št. 1005/2008, t. i. rdeči karton. Svetu pa predlagala, naj zadevno državo uvrsti na seznam nesodelujočih tretjih držav ( postopek uvrstitve na seznam v skladu s 33. členom uredbe št. 1005/2008). Zaradi opredelitve in posledične uvrstitve na seznam se uvedejo trgovinski ukrepi, vključno s prepovedjo uvoza ribiških proizvodov iz nesodelujočih tretjih držav v EU in prepovedjo plovilom EU, da opravljajo dejavnost v vodah nesodelujočih držav.
3. Odprava predhodne opredelitve in izbrisanje s seznama (zeleni karton) – 34. člen uredbe št. 1005/2008Ko so predhodno opredeljene ali opredeljene države uvrščene na seznam nesodelujočih tretjih držav, sprejele konkretne ukrepe za doseganje trajnih izboljšav v boju proti nezakonitim, neprijavljenim in nereguliranim dejavnostim, je Komisija odpravila status predhodne opredelitve ali Svetu predlagala izbrisanje države s seznama, odvisno od faze postopka. To je postopek odprave predhodne opredelitve in izbrisanje s seznama, t. i. zeleni karton.
Priloga: Preglednica o opredelitvi tretjih držav kot nesodelujoče tretje države
DRŽAVA |
Predhodna opredelitev – 32. člen uredbe št. 1005/2008 »rumeni karton« |
Opredelitev – 31. člen uredbe št. 1005/2008 »rdeči karton« |
Odprava predhodne opredelitve in izbris s seznama »zeleni karton« |
|
1. |
BELIZE |
2012/C 354/01, 17.11.2012 |
2014/170/EU, 27. 3. 2014 |
2014/914/EU, 17. 12. 2014 |
2. |
KAMBODŽA |
2012/C 354/01, 17. 11. 2012 |
2014/170/EU, 27. 3. 2014 |
|
3. |
FIDŽI |
2012/C 354/01, 17. 11. 2012 |
|
2014/C 364/02, 15. 10. 2014 |
4. |
GVINEJA |
2012/C 354/01, 17. 11. 2012 |
2014/170/EU, 27. 3. 2014 |
|
5. |
PANAMA |
|
|
|
6. |
ŠRILANKA |
2012/C 354/01, 17. 11. 2012 |
2014/ 715/EU, 15. 10. 2014 |
|
7. |
TOGO |
2012/C 354/01, 17. 11. 2012 |
|
2014/C 364/02, 15. 10. 2014 |
8. |
VANUATU |
2012/C 354/01, 17. 11. 2012 |
|
2014/C 364/02, 15. 10. 2014 |
9. |
CURAÇO |
2013/C 346/02, 27. 11. 2013 |
|
|
10. |
GANA |
|
|
2015/C 324/08, 2. 10. 2015 |
11. |
KOREJA |
2013/C 346/02, 27. 11. 2013 |
|
2015/C 142/04, 29. 4. 2015 |
12. |
FILIPINI |
2014/C 185/03, 17. 6. 2014 |
|
2015/C 142/05, 29. 4. 2015 |
13. |
PAPUA NOVA GVINEJA |
2014/C 185/02, 17. 6. 2014 |
|
2015/C 324/09, 2. 10. 2015 |
14. |
SALAMONOVI OTOKI |
2014/C 447/09, 13. 12. 2014 |
|
|
15. |
TUVALU |
2014/C 447/11, 13. 12. 2014 |
|
|
16 |
SANT KITTS IN NEVIS |
2014/C 447/10, 13. 12. 2014 |
|
|
17. |
SANT VICENT IN GRENADINE |
2014/C 453/04, 17. 12. 2014 |
|
|
18. |
TAJSKA |
2015/C 142/06, 29. 4. 2015 |
|
|
19. |
TAJVAN |
2015/C 324/10, 2. 10. 2015 |
|
|
20. |
KOMORI |
2015/C 324/7, 2. 10. 2015 |
|
|
21. |
KIRIBATI |
2016/C 144/4, 23. 4. 2016 |
|
|
22. |
SIERRA LEONE |
2016/C 144/9, 23. 4. 2016 |
|
|
23. |
TRINIDAD IN TOBAGO |
2016/C 144/14, 23. 4. 2016 |
|
|
24. |
LIBERIJA |
|
|
|
25. |
VIETNAM |
|
|
|
26. |
EKVADOR |
|
|
|
27. |
KAMERUN |
|
Vir: FURS, 12. 1. 2023
Članki izražajo stališča avtorjev, in ne nujno organizacij, v katerih so zaposleni, ali uredništva portala EDUS.