V času krize so države z različnimi ukrepi spodbujale okrevanje, pomembno je, da tudi v prihodnje zagotovimo primerno okolje, ki bo zagotavljalo gospodarsko rast in vplivalo pozitivno na ostale makroekonomske kazalce. Organizacija za ekonomsko sodelovanje in razvoj (Tax policy reform 2021) poudarja, da moramo v prihodnje dati prednost ukrepom, ki podpirajo okrevanje trga dela in poslovanja podjetij.
Ocenjevanje velikosti učinkov je zahtevno – temelji na predpostavkah, ki jih navaja tudi sam Fiskalni svet (na primer koeficient potrošnje, velikost vpliva), saj tudi sama gospodarska aktivnost pomembno vpliva na gibanje davčnih prihodkov. Ministrstvo za finance je izpostavilo statičen izračun, ki je potrjen z dinamičnimi modeli, a pri tem je pomembno izpostaviti:
Dodatni prihodki bodo zagotovljeni z učinkovitim delom Finančne uprave Republike Slovenije, tudi preko zmanjševanja in obvladovanja davčnega dolga.
Eden od ukrepov za zmanjšanje izpada prihodkov zaradi davčne reforme je tudi prodaja davčnih terjatev, in sicer tistih terjatev, ki jih Republika Slovenija izkazuje do stečajnih dolžnikov.
Ob uresničitvi večje gospodarske rasti oziroma davčnih osnov, kot so bile napovedane ob pomladanski makroekonomski napovedi Urada Republike Slovenije za makroekonomske analize in razvoj, sta tudi rast oziroma prihodki večja. Po ocenah Ministrstva za finance na podlagi napovedi Banke Slovenije bi bili prihodki večji za približno 170 milijonov evrov v letošnjem letu in posledično tudi v prihodnjih letih. Ob upoštevanju zadnje makroekonomski napoved Evropske komisije pa bili prihodki višji za okoli 160 milijonov.
Tudi Gospodarska zbornica Slovenije poudarja, da je pomembno, da je pretežni del predvidenih ukrepov namenjen davčni razbremenitvi in poenostavitvam v davčni obravnavi. V svoji anketi dve tretjini podjetij podpira spremembe. Po izračunih bi sama uvedba socialne razvojne kapice med 4.500 in 5.000 evrov prinesla 6.100 visoko plačanih delovnih mest.
Vir: Ministrstvo za finance, 5. 7. 2021
Članki izražajo stališča avtorjev, in ne nujno organizacij, v katerih so zaposleni, ali uredništva portala EDUS.