Vlada je sprejela informacijo o stanju na trgu naftnih derivatov in ugotovila, da ukrep kontrole cen na področju naftnih derivatov ni več potreben. Ministrstvu za gospodarski razvoj in tehnologijo nalaga, da na podlagi kotacij naftnih derivatov na svetovnem trgu spremlja in analizira oblikovanje cen za 95-oktanski neosvinčeni motorni bencin in dizelsko gorivo in za 14-dnevno obdobje sporoča podatke ministrstvu za finance.
Ukrepi kontrole cen
Ukrepi kontrole cen, ki so predvideni v Zakonu o kontroli cen (ZKC), so izredne narave in naj bi trajali največ eno leto, v utemeljenih primerih pa se lahko ukrep obnovi, vendar morajo hkrati državni organi storiti vse, da se ukrep odpravi. Najvišje maloprodajne cene naftnih derivatov v Republiki Sloveniji že od leta 1999 določa država na podlagi Uredbe o oblikovanju cen naftnih derivatov.
Kot so dodali v vladnem uradu za komuniciranje, bi lahko vlada v utemeljenih primerih uporabila tudi ukrep kontrole cen, kot to predvideva zakon. Ukrep kontrole cen je "izredne narave in naj bi trajal največ eno leto, v utemeljenih primerih pa se lahko ukrep obnovi, vendar morajo hkrati državni organi storiti vse, da se ukrep odpravi".
Prehod na zelene tehnologije
Zaradi prehoda na t. i. zelene tehnologije in posledično znižanja porabe naftnih derivatov pričakujejo, da bi se lahko v naslednjih desetih letih povišali stroški poslovanja distributerjev, kar bo najverjetneje povzročilo dvig marže naftnih distributerjev.
Ukrep kontrole cen ni več potreben
Vlada je zato sprejela odločitev, da ukrep kontrole cen ni več potreben, ministrstvu za gospodarski razvoj in tehnologijo pa naložila, da na podlagi kotacij naftnih derivatov na svetovnem trgu spremlja in analizira oblikovanje cen za 95-oktanski neosvinčeni motorni bencin in dizelsko gorivo in za 14-dnevno obdobje sporoča podatke ministrstvu za finance.
Minister za gospodarstvo Zdravko Počivalšek je sicer vladi že večkrat predlagal, da regulacijo cen prepusti trgu, vendar do zdaj ni bil uspešen. V zadnjih tednih so k liberalizaciji cen pozivali predvsem v Trgovinski zbornici Slovenije, medtem ko so taki potezi nasprotovali prevozniki, ki so prepričani, da bo to občutno povišalo njihove stroške.
Vir: Urad Vlade za komuniciranje, 23. 9. 2020
Članki izražajo stališča avtorjev, in ne nujno organizacij, v katerih so zaposleni, ali uredništva portala EDUS.