Zasedanje nacionalnega otroškega parlamenta v DZ-ju je sledilo razpravam na šolski, občinski, medobčinski in regijski ravni. Mladi parlamentarci so najprej v delovnih skupinah obravnavali štiri teme, nato so se zbrali na plenarni razpravi.
Po poročanju parlamentarke Zale so v skupini, ki je govorila o odnosih in sodelovanju, med drugim opozorili na zmanjšanje avtoritete in spoštovanja učiteljev. Poudarili so, da je pomembno vzajemno spoštovanje med učiteljem in učencem, v odnosih med učenci pa je pomembno medsebojno sprejemanje, podpiranje in sodelovanje.
V skupini, ki je govorila o učnih vsebinah, so po besedah parlamentarke Ane Julije med drugim predlagali, da bi imeli več ur gospodinjstva in etike ter predmete, kot so ekonomija, psihologija in finančna pismenost. Šole bi morale več pozornosti posvetiti tudi vzgoji in bontonu ter obravnavati pomanjkanje empatije tako med učitelji kot učenci. Predlagali pa so tudi počitniška dela, s katerimi bi se učenci lahko "naučili trdega dela".
Po besedah parlamentarke Sare si glede metod in načinov učenja želijo več aktivnega pouka ter eksperimentalnega, skupinskega in projektnega dela. Opažajo, da se veliko praktičnega pouka konča v nižjih razredih osnove šole. Dotaknili pa so se tudi vprašanja, kako bi poenotili sistem ocenjevanja, menijo, da bi morali pristojni organi oblikovati pravičnejši sistem, saj se raven znanja, ki ga pridobijo učenci, na različnih šolah razlikuje. "Veliko več potrebujemo šole za življenje," je še dejala Sara.
>> Več: Učenci si želijo več aktivnega pouka in eksperimentalnega, skupinskega ter projektnega dela