Mednarodna raziskava računalniške in informacijske pismenosti ICILS, ki poteka pod okriljem Mednarodnega združenja za vrednotenje izobraževalnih dosežkov IEA (International Association for the Evaluation of Educational Achievement) že tretjič v obdobju 10-ih let prinaša primerjalne podatke o računalniški in informacijski pismenosti osmošolcev in osmošolk. Slovenija je v raziskavi sodelovala drugič.
Osnovni namen raziskave ICILS je preverjanje računalniške in informacijske pismenosti učencev in učenk 8. razredov, s posebnim modulom pa je raziskava preverjala tudi računalniško mišljenje. ICILS je prva in edina mednarodna raziskava, ki meri prav računalniško in informacijsko pismenost, in ne uporablja računalnika zgolj za merjenje drugih pismenosti.
Rezultati kažejo padec dosežkov osmošolcev. S 448 točkami so pod mednarodnim povprečjem.
Rezultati raziskave za Slovenijo kažejo padec dosežkov osmošolcev in osmošolk v obdobju 2013 do 2023 na področju računalniške in informacijske pismenosti. To sicer velja tudi za večino drugih držav, ki so sodelovale v ciklu 2013 in 2023.
>> Več: Slovenski osmošolci pri računalniškem mišljenju in pismenosti pod mednarodnim povprečjem