Učenci in učitelji so sicer navdušeni and tehnologijo, glede na leto 2006 se je število računalnikov podvojilo in večina šol je tudi priključena na splet. Vendar pa je uporaba IKT tehnologij in pa predvsem stopnja digitalne spretnosti zelo neenaka.
Ključni izsledki raziskave:
- Le eden izmed štirih devetletnikov se uči v šoli, ki je opremljena z dobro digitalno opremo in hitrim dostopom do spleta, njegovi učitelji pa se poslužujejo uporabi spletnih mesti, e-pošte, lokalne povezave in na splošno virtualnega izobraževalnega sistema.
- 20% učencev na drugi stopnji osnovnošolskega učenja nikoli niso uporabili računalnika pri učenju v šoli.
- Uporaba računalnikov v šoli je višja v šolah, ki imajo politiko vključevanja IKT tehnologije v dvoje delo.
- Razlike so tudi med državami: države z najboljšo opremo so Švedska, Finska in Danska, države z najslabšo opremo so Poljska, Romunija, Italija, Grčija, Madžarska in Slovaška.
- Prenosniki in tablični računalniki vedno bolj nadomeščajo stacionalne računalnike.
- Pomembno je, da imajo učenci dostop do IKT opreme tako doma, kot v šoli.
- Večina učiteljev ne podpira radikalnih sprememb v načinu učenja.
- Učitelji bolj uporabljajo IKT opremo za pripravo učnih ur doma kot pa za samo učenje pri šolskih urah.
Evropska Komisija se bo zavzemala za zmanjšanje razlik v uporabi IKT tehnologije v šolstvu v različnih državah EU, podpirala projekte in nove pristope k učenju z uporabo IKT tehnlogije, podpirala strokovno izobraževanje učiteljev in redno nadzirala napredek pri uporabi digitalnih tehnologij.
Androulla Vassiliou, komisarka za vzgojo, kulturo, multijezikovnost in mladostnike je dejala: “Več moramo vlagati v razvoj in uporabo IKT tehnologije v šolah. Evropa bo le z izobraženimi in tehnološko spretnimi posamezniki lahko obržala razvoj.”
Novica je bila objavljena na portalu e-demokracija.si