c S

Odziv učiteljev na testiranje izkazuje visoko stopnjo družbene odgovornosti

26.01.2021 13:26 Ljubljana, 26. januarja (STA) - Predsednik združenja ravnateljic in ravnateljev Gregor Pečan je zadovoljen, da so se danes v šole vrnili prvi učenci. Upajo, da se jim bodo kmalu v šolah pridružili tudi ostali. Udeležba učiteljev na ponedeljkovem testiranju na novi koronavirus pa po njegovih besedah izkazuje izjemno visoko stopnjo družbene odgovornosti.

Pečan je na današnji novinarski konferenci o aktualnih razmerah glede covida-19 poudaril, da se je testirala praktično celotna populacija zaposlenih v šolah in vrtcih in je bil izjemno majhen delež tistih, ki se testiranja niso želeli udeležiti.

"S tem je bil dan signal staršem in vsej javnosti, da se učenci vračajo, v, kolikor se v danih razmerah sploh da, varno in zdravo učno okolje," je dejal. Po njegovih besedah pa je precej ohrabrujoč tudi podatek, da je bil odstotek pozitivnih testov zelo nizek. To pritrjuje poročilu evropskega centra za preprečevanje okužb, da šole in vrtci niso v nobeni državi predstavljali generatorja okužb, je menil Pečan.

Kot je dejal, upajo, da bodo lahko šole in vrtce obdržali čim dlje odprte in se epidemiološka slika ne bo poslabšala ter bodo tudi v regijah, ki so sedaj na meji, šole in vrtci ostali odprti. Zato je po njegovem prepričanju mogoče dobro, da se ob tedenskem izvajanju testov spremlja, kaj se dogaja med zaposlenimi v šolah.

Kako naj bi potekalo tedensko testiranje, zaenkrat informacij še nimajo. A glede na to, da je v ponedeljek testiranje potekalo zelo gladko, upajo, da bo tako ostalo tudi vnaprej. Za zaposlene na njihovi šoli, ki je na obrobju glavnega mesta, je testiranje izvedla zdravnica koncesionarka, skupaj sto zaposlenih pa je teste opravilo v približno treh urah in pol. Pečan tako ocenjuje, da večjega problema tudi v prihodnje ne bo. Si pa, je dodal, želijo, da zaradi testiranja ne bi bilo potrebno, da bi odpadel dan pouka.

Sicer pa bi si po njegovih besedah želeli, da bi lahko v čim krajšem času v šole sprejeli tudi vse ostale učence. Ob tem je izpostavil težave učencev devetih razredov, ki zaključujejo osnovnošolsko izobraževanje. Upamo, da bo kmalu prišlo do odločitev na državni ravni, kaj bo v letos z nacionalnimi preverjanji znanja, na kakšen način bo potekalo vpisovanje v srednje šole. To je sedaj velika negotovost za učence zaključnih razredov in njihove starše in povečuje stres. "Želeli bi, da do ustreznih odločitev pride čim prej," je dejal Pečan.

Skrb učencev in staršev, ki se nanaša na ocenjevanje znanja, pa je po njegovih besedah skoraj zagotovo povsem odveč, saj bodo učitelji pristopili k ocenjevanju znanja "z ustrezno mero empatije". Upoštevali bodo tudi, da so bili učenci do zdaj več mesecev "izpostavljeni tegobam pouka na daljavo". K sreči pa je, kot je dodal, prišlo do spremembe pri pravilnikih in je eno samo ocenjevalno obdobje in tudi število potrebnih ocen je nižje. "Zaupajte strokovnosti učiteljev in vodstva šol," je pozval.

Kar zadeva učitelje, ki se ne želijo testirati, še čakajo konkretna navodila, saj še potekajo usklajevanja in razprava med pravniki. V združenju ravnateljev so pridobili dve pravni mnenji in iz teh izhaja, da dejansko obstajajo podlage za sankcije tistih, ki se ne bi želeli udeležiti testiranja, če je to predpisano na način, kot je trenutno, torej z odlokom ministra za zdravje. Odlok je veljaven, vse dokler ga ustrezen organ, v tem primeru je to lahko sodišče, razglasi za nezakonitega, je pojasnil.

Učitelju, ki bi odklonil testiranje, lahko po njegovih besedah odredijo čakanje na delo od doma, saj mu ne morejo odrediti dela na daljavo, če so učenci pri pouku v šoli. Poleg tega se mu postavlja tudi vprašanje smiselnosti odreditve čakanja na delo od doma, kar pomeni 80 odstotkov plače, pri čemer bi ta učitelj lahko opravljal delo, a se ne želi testirati, s čimer krši trenutno veljavno zakonodajo.

Psihologinja Andreja Poljanec pa je pojasnila počutje otrok in mladostnikov, ki so se jim zaradi epidemije spremenile vsakodnevne navade in življenjski ritem. V telesu imajo namreč manj snovi, ki dajo občutek sproščenosti in veselja. S pomočjo športnih aktivnosti in prijetno preživetim prostim časom jim odrasli lahko po njenih besedah pomagamo, da se jim bo raven pozitivnih hormonov zvišala in se bodo počutili bolje.

Otroci po njenih besedah ne bodo sami od sebe zmogli vzpostaviti delovnih navad iz časa pred epidemijo, saj se je vanje nalezla lenobnost, ki je postala način bivanja. Starši naj zato znižajo svoja pričakovanja in več energije usmerijo v to, da bodo z otroki preživeli lepe trenutke. "Potem bodo tudi otroci zmogli več," je zagotovila. Za otrokov razvoj je po njenih besedah bolj kot odsotnost intenzivnega učenja škodljiva odsotnost pristnih družinskih odnosov.

Ker pa naveličanost prevzema tudi starše, naj ti v pogovoru z drugimi odraslimi poiščejo ustrezen način za premagovanje stiske in oblikovanje strategije za soočanje s stresom. Pred otroki pa naj ne tožijo in tarnajo, je odsvetovala.