c S

V petih letih 12.000 mladih s pomočjo mentorjev raziskovalo biotsko raznovrstnost

26.06.2020 13:37 Ljubljana, 26. junija (STA) - V slovenskih ekovrtcih in ekošolah se zaključuje petletni projekt raziskovanja biotske raznovrstnosti lokalnih habitatov. V projektu je v tem času sodelovalo več kot 260 vrtcev in šol oz. skupno 12.000 otrok in 1500 učiteljev in mentorjev iz cele Slovenije. Pripravili in izvedli so več kot 500 različnih aktivnosti.

Raziskovalci biotske raznovrstnosti iz vse Slovenije, stari od pet do dvanajst let, so spoznavali biotsko raznovrstnost rastlin in živali, njihovo povezanost, soodvisnost in pomen, dvigovali so okoljsko zavest in uporabljali različne pristope k spoznavanju narave.

Opazovali so različne habitate, likovno ustvarjali, sadili drevesa ter postavljali ptičje krmilnice in netopirnice. Prav tako so skrbeli za žuželke s pravimi hoteli za žuželke, razvrščali so živali in rastline v sisteme, proučevali različne življenjske kroge živali in rastlin, sodelovali z gozdarji in lovci ter na raziskovalnih pohodih z lupami, je sporočil nacionalni koordinator programa Ekošola Gregor Cerar.

V vrtcih in šolah so na začetku projekta z anketo, prilagojeno starostni skupini otrok, preverili poznavanje in odnos do lokalne biodiverzitete. Posamezne skupine otrok in učencev so nato izbrale habitat za opazovanje ter izdelale zemljevide in makete opazovanih območij.

Zabeležili so vrste živali in rastlin. Za tem so opazovali, kako letni čas in različni drugi dejavniki vplivajo na vrstno bogastvo ali število osebkov določene vrste rastlin ali živali. Z ugotovitvami, risbami in fotografijami so dopolnjevali prvotno izdelane zemljevide in makete.

Mladi so postali lokalni promotorji ohranjanja biotske raznovrstnosti ter so svoje znanje in pobude širili med vrstniki v šolah in lokalni skupnosti. V projektu je nastalo tudi veliko zanimivih zgodb in dogodkov, ki so zbrane na spletni povezavi https://slovenia.exposure.co.

"Ljudje se bomo zamislili nad svojimi dejanji šele, ko bomo začutili posledice na lastni koži, vendar bo takrat že prepozno. Ne bi raje razmislili, preden vržemo kos plastike v morje, ali je to res potrebno? S spreminjanjem svojega ravnanja lahko koristimo Zemlji, enako vedenje pa lahko pripelje do izumrtja samega človeka. Presodite, kaj bi bilo boljše," med drugim razmišlja sodelujoča pri projektu Lara iz Osnovne šole Vavta vas.

Praktične aktivnosti in didaktični pripomočki projekta, ki ga je koordiniral program Ekošola, podprla pa fundacija Toyota Fund for Europe, so bili povzeta po gradivih kraljevega botaničnega vrta iz Londona. Mednarodni projekt je potekal v 12 evropskih državah, zato so vnaprej pripravljena gradiva in pripomočke testirali in prilagajali v vsaki državi glede na lokalne posebnosti.