c S

V načrtu razvojnih programov tudi projekt za izobraževanje odraslih

16.06.2020 18:33 Ljubljana, 16. junija (STA) - Vlada je na današnji seji odbora za državno ureditev in javne zadeve v veljavni načrt razvojnih programov uvrstila projekt Izobraževanje odraslih 2020-2021. Želi namreč povečati možnosti, da se odrasli vključijo v programe in dejavnosti izobraževanja.

Cilj je hkrati te možnosti prostorsko razpršiti, prav tako pa tudi zagotoviti vsebinsko raznolikost programov in dejavnosti, so zapisali v uradu vlade za komuniciranje.

Vrednost projekta znaša 600.000 evrov. Financiral se bo iz proračunskih sredstev, in sicer v višini 300.000 evrov letos in prav toliko v prihodnjem letu.

Izobraževanje odraslih v Sloveniji že zdaj ponuja široko in pisano paleto izobraževalnih programov in dejavnosti, katerih izvedba je prilagojena življenjskemu ritmu odraslih, je zapisano na spletnih straneh vlade. Cilj, za katerega se zavzema, je omogočiti dostop do priložnosti za učenje čim večjemu številu odraslih in spodbujati njihovo udeleževanje v izobraževalnih in podpornih dejavnostih. Nadzor izvaja inšpektorat za šolstvo in šport.

Eden od ciljev nacionalnega programa za izobraževanje odraslih za obdobje od leta 2013 do 2020 je bilo povečanje deleža starih od 25. do 64. let v vseživljenjskem učenju s 14,5 na 19 odstotkov, a je dejansko ta odstotek v zadnjih letih celo padal. Po podatkih Andragoškega centra Slovenije je leta 2019 znašal dobrih 11 odstotkov, kar je malo nad evropskim povprečjem. Pri tem je vključenost v tovrstno izobraževanje najbolj padla v skupini starih od 25 do 34 let, so predstavniki centra ugotavljali lani novembra na posvetu v Portorožu, ki ga je priredil center.

Po njihovem mnenju bi se bilo treba lotiti tudi zmanjšanja deleža odraslih z nedokončano štiriletno srednjo šolo. Uspešna pa so bila prizadevanja za znižanje deleža starih od 15 do 64 let z nedokončano osnovno šolo, ki je lani znašal le še 1,36 odstotka.

Med pomanjkljivostmi so ugotavljali še nevključenost ranljivih skupin, vprašanje priznavanja in potrjevanja pridobljenih znanj in neusklajenost med potrebami trga dela in pridobljenimi veščinami.