c S

Sviz: Ministrstvo o učiteljskem vrhu enostransko in neresnično

03.06.2020 17:45 Ljubljana, 03. junija (STA) - V Sindikatu vzgoje, izobraževanja, znanosti in kulture Slovenije (Sviz) se ne strinjajo s povzetkom razprave vrha o učiteljskem poklicu ministrstva za izobraževanje. Večina šolskih ministrov je poudarila, da so odločitve v času covisa-19 sprejemali v dogovoru s šolskimi sindikati, medtem ko v Sloveniji tega socialnega dialoga ni bilo, so poudarili.

Povzetek torkove razprave mednarodnega vrha o učiteljskem poklicu, kot ga je pripravilo ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport, je v enem delu po mnenju Sviza izrazito enostranski, v drugem pa ne ustreza dejanskemu dogajanju. Trditev ministrstva, da naj bi se v času epidemije sodelovanje z vsemi deležniki v vzgoji in izobraževanju okrepilo, je po mnenju Sviza neresnična.

Kot so pojasnili,imajo od zadnje menjave šolske oblasti opraviti z globokim zdrsom ravni socialnega dialoga. Večina udeležencev vrha je namreč izpostavljala ključno vlogo socialnega dialoga za kakovostno delovanje izobraževalnih sistemov v času epidemije in uspešnost ponovnega odpiranja vzgojno-izobraževanih ustanov, medtem pa v Sloveniji ministrstvo po trditvah Sviza zavrača celo same pogovore o odprtih vprašanjih.

Ne odziva se na pozive sindikata k pogovorom o vrednotenju dodatnega dela zaposlenih v času epidemije, predstavniki učiteljstva pa so se v skupino za priprave na obnovitev delovanja šol in vrtcev vključili šele po trmastem vztrajanju, so opozorili v Svizu.

Poudarili so, da zapis ministrstva popolnoma prezre, da je nosilna tema vrha zadevala socialno partnerstvo, sodelovanje ter kakovost dialoga med ministri za izobraževanje oziroma celotnimi vladami in učiteljstvom prek njihovih sindikatov v času epidemije, tako ob zapiranju šol, vprašanju družbenih posledic šolanja na daljavo kot ponovnega odpiranja vrtcev in šol ter nasploh prihodnosti vzgoje in izobraževanja po koronakrizi.

V sporočilu ministrstva po njihovih navedbah ne drži niti trditev, da je državni sekretar Damir Orehovec sodelujoče na konferenci seznanil, da bo Slovenija pripravila dolgoročne strateške usmeritve o izboljšanju pristopov k izobraževanju na daljavo. Tega ni storil, saj v razpravi sploh ni aktivno sodeloval, so zapisali v Svizu.

V pogovor pa se je vključil glavni tajnik Sviza Branimir Štrukelj, ki je opozoril na nevarnost, da bi se lahko ponovil scenarij izpred desetih let, ko so bili posegi v financiranje izobraževanja v nekaterih državah, tudi v Sloveniji, najgloblji med vsemi javnimi storitvami. Izpostavil je še, da je treba biti previden pri navdušenju nad učinkovitostjo izobraževanja na daljavo, saj se vsaj v enem delu za tem lahko skrivajo interesi po znižanju stroškov izobraževanja, so še dodali v sindikatu.