c S

V času koronavirusa posameznikom v stiski na voljo tudi zaupni telefoni

09.04.2020 07:42 Ljubljana, 09. aprila (STA) - V boju proti novemu koronavirusu je glavno vodilo Ostani doma! A prav ta situacija lahko marsikoga pahne v stisko. Pomoč pri soočanju s spremembami, ki so jih prinesli ukrepi za preprečevanje širjenja koronavirusa, lahko ponudijo tudi svetovalci na zaupnih telefonih.

Prednost telefonske pomoči je v tem, da je dostopna vsem, anonimnost pa posamezniku zagotavlja občutek varnosti, zaradi katere po telefonu lažje spregovori o najglobljih čustvih, stiskah in dvomih. Stiske ne poznajo let in z njimi se soočajo tako otroci in mladostniki kot starejši, so opomnili pri Telekomu Slovenije, ki že vrsto let kot donator omogoča delovanje zaupnega telefona Samarijan in Sopotnik ter telefona za otroke in mladostnike TOM.

Slovenska zveza društev za telefonsko pomoč v stiski sicer združuje pet društev: Društvo Klic upanja Celje, Društvo Tvoj telefon Postojna in Društvo svetovalcev Čriček Ormož (nastopajo kot Sopotnik) ter Društvo Zaupni telefon Zate Ljubljana in Društvo Samarijan. Njihovi svetovalci 24 ur na dan in vse dni v tednu sprejemajo klice. Skupno v društvih deluje okrog 300 prostovoljcev na treh telefonskih linijah.

Predsednik Slovenske zveze društev za telefonsko pomoč v stiski Samo Babuder je dejal, da na leto prejmejo okoli 40.000 klicev, v povprečju pa prisluhnejo več kot 100 ljudem na dan. "Najpogosteje nas pokličejo ljudje s težavami v duševnem zdravju, tako da naše prostovoljsko delo pomembno zmanjšuje psihiatrično problematiko v Sloveniji," je poudaril.

Dodal je, da se nanje obrnejo tudi posamezniki, ki se počutijo osamljene in jim primanjkujejo socialni stiki, ter ljudje z nezadovoljivimi odnosi s partnerji ali doma in težavami v intimnem življenju. Veliko je klicev ljudi, ki se znajdejo v akutni življenjski situaciji zaradi izgube ljubljene osebe, dohodka ali nenadne bolezni, okoli en odstotek pa je posameznikov s samomorilnimi težnjami.

TOM telefon medtem že 30 let deluje pod okriljem Zveze prijateljev mladine Slovenije kot čustvena opora otrokom in mladim. V mreži deluje okoli 200 usposobljenih svetovalcev, ki mlade spodbujajo k samostojnemu reševanju problemov, konfliktov in dilem na konstruktiven način, predstavljajo pa jim tudi stik v krizni situaciji.

Predsednica Zveze prijateljev mladine Slovenije Darja Groznik je dejala, da v zadnjem obdobju ne beležijo povečanega števila klicev, saj otroci predvsem raziskujejo nov način šolanja in preživljanja prostega časa skupaj s svojimi družinami. Pričakujejo pa, da se bodo morebitne težave pokazale čez čas, "ko bodo vsi naveličani sedanjega režima in izolacije, in bodo posledice intenzivnih oz. težavnih medosebnih odnosov še bolj očitne". Trenutno pri TOM telefonu tudi preko drugih kanalov dnevno delijo informacije in nasvete glede koronavirusa.

Društvo psihologov Slovenije pa je sporočilo, da se je na povabilo k sodelovanju pri nudenju prostovoljne psihosocialne podpore na telefon 041 443 443 do danes odzvalo več kot 200 strokovnjakov. Telefon obratuje vsak dan od 16. do 24. ure ob sobotah in nedeljah pa od 12. do 24. ure.