c S

Izobraževanje na daljavo poteka še bolje od pričakovanega

21.03.2020 20:22 Ljubljana, 21. marca (STA) - Na ministrstvu za izobraževanje, znanost in šport po prvem tednu izobraževanja na daljavo ugotavljajo, da to poteka bolje od pričakovanega. V tovrstno izobraževanje se je doslej vključilo 380 od skupaj 455 osnovnih šol, ostale spodbujajo, naj to še naredijo, je v izjavi za javnost povedala ministrica Simona Kustec.

Kljub začetnim težavam prvega dne je že v torek izobraževanje na daljavo potekalo bolj tekoče, tudi spletne platforme in storitve so danes stabilnejše, je dodala ministrica.

V prvem tednu, odkar so šole zaprte, je bilo v izobraževanje na daljavo vključenih 122.500 učencev in 14.000 učiteljev, medtem ko so podatki za srednje šole še boljši, izobraževanja je bilo s strani skoraj 400 profesorjev deležnih 40.000 dijakov.

Po podatkih ministrstva je 700 otrok, ki imajo težave z učenjem na daljavo, ker doma nimajo računalnika ali interneta oziroma je doma več otrok in premalo računalnikov. Tem skušajo šole zaenkrat pomagati s svojimi računalniki, nekaj računalnikov je ponudilo ministrstvo, nekaj pa jih nameravajo zagotoviti s pomočjo donatorjev. "Tam, kjer je težava internet, pa smo že dobili zavezi Telekoma in A 1, da bodo naredili vse, da težavo rešimo," je dejala ministrica.

Za maturo in nacionalno preverjanje znanja na ministrstvu v tem trenutku po besedah Kustečeve še načrtujejo, da bosta potekala v za to predvidenih rokih, če se to ne bo zgodilo, pa bodo na ministrstvu iskali "življenjske rešitve".

Vsem ravnateljem šol, ki so se vključili v izobraževanje na daljavo, je izrazila spoštovanje in zahvalo, šole, kjer tovrstno izobraževanje še ni steklo, pa je spodbudila, naj se aktivno in uspešno vključijo v proces. "Če želimo nemoteno peljati izobraževanje naprej, moramo biti aktivni," je dejala.

Šolanje na daljavo poteka preko elektronske pošte, spletnih strani, socialnih omrežjih in spletnih učilnic, ki so jih na Spletnem izobraževalnem omrežju odprle šole. V spletnih učilnicah je najbolj živahno v jutranjih in večernih urah. V času največjih obremenitev, ob 10. uri, je bilo na primer na Arnes učilnicah tudi po 15.000 aktivnih uporabnikov, je dejala ministrica.

Pomoč nudi tudi Televizija Slovenija, ki skupaj z ministrstvom in zavodom za šolstvo sodeluje pri pripravi posebnega programa za za učence osnovnih šol, v katerem se prepletajo izobraževalne, informativne in razvedrilne vsebine, vsebinsko povezane z učnimi načrti. "Posebej dopoldanska oddaja Izodrom za učence od 1. do 5. razreda je posebej dobro in pozitivno sprejeta," je dejala ministrica.

Na ministrstvu so po njenih besedah ves čas povezani s terenom, kjer je veliko primerov dobrih praks, nekaj pa tudi opozoril in vprašanj: "Šole nam večinoma poročajo o maksimalni angažiranosti učiteljic in učiteljev ter njihovem razumevanju časa in načina dela."

"Prepričana sem, da bomo vsi skupaj v nov teden vstopili še bolj odločni in prepričani, kako pomembno je, da se v teh časih izobražujemo na daljavo. Če bomo skupaj hodili po tej poti, potem bomo lahko prišli do cilja, to je, da uspešno zaključimo šolsko in študijsko leto," je dejala.

Prijavni rok za vpis v višje in visoke šole je bil že podaljšan do 9. aprila, rok za vpis v srednje šole, ki je bil predviden do 2. aprila, pa bo po besedah ministrice tudi prestavljen: "Devetošolci, ki so prijavnice že poslali na izbrano srednjo šolo ali to nameravajo še narediti, lahko to naredijo. Prijavnice bodo sprejete in upoštevane."

Šole, ki do danes še niso izvedle preizkusa nadarjenosti, ki je ponekod pogoj za vpis, bodo preizkus lahko izvedle potem, ko minejo posebne razmere, v katerim smo se znašli zaradi koronavirusa, je še povedala ministrica.