c S

Ravnatelji šol pripravljajo organizacijo dejavnosti šol ob njihovem zaprtju

13.03.2020 20:52 Ljubljana, 13. marca (STA) - V združenju ravnateljev osnovnih in glasbenih šol se pripravljajo na organizacijo dejavnosti v prihodnjih dneh. Predsednik združenja Gregor Pečan opozarja na nujnost spoštovanja predpisanih ukrepov, da se čim prej zajezi širjenje koronavirusa in se država vrne v normalno stanje, s čimer se bo vrnil v normalno stanje tudi izobraževalni sistem.

Šole se bodo z namenom preprečevanja širjenja okužb z novim koronavirusom zaprle v ponedeljek, že danes pa je precej učencev ostalo doma. Na Osnovni šoli (OŠ) Janko Moder v Dolu pri Ljubljani, kjer je ravnatelj Pečan, jih je doma ostalo skoraj 80 odstotkov.

Nekatere osnovne šole bodo za ponedeljek, ko bodo zaprte, že organizirale neke vrste pouka na daljavo, saj so učencem razdelile gesla za spletne učilnice, preko katerih jim bodo učitelji posredovali navodila, kaj naj predelajo in podobno.

Ministrstvo za izobraževanje je šolam danes že poslalo okrožnico, v kateri predlaga možne načine izvajanja pouka na daljavo. Kot je danes pojasnila tudi državna sekretarka na ministrstvu Martina Vuk, so med šolami zelo velike razlike v populaciji, velikosti in lokalnem okolju, zato bodo posameznim šolam oz. učiteljem prepustili odločanje, kako bodo pouk na daljavo izvajali. Pečan pa je opozoril, da se bo težko organizirati v tako kratkem času.

Na ministrstvu šolam predlagajo, da se dogovorijo o načinu in obsegu aktivnosti do posameznega učenca. Pri tem naj posebno pozornost posvetijo dnevni in tedenski obremenitvi učenca z obveznostmi pri posameznih predmetih.

V začetku izvajanja izobraževanja na daljavo priporočajo, da učitelji začnejo s predmeti, kjer imajo že pripravljena učna gradiva in so vešči teh oblik dela. Učitelji naj bodo pozorni, da bodo učenci enakomerno obremenjeni, upoštevajo naj tudi različne kompetence učencev pri uporabi sodobnih tehnologij in pogojev dela doma.

Na šolah naj se dogovorijo tudi o številu predmetov, obsegu vsebin in časovni usklajenosti komunikacije učiteljev z učenci in starši. Aktivnosti in komunikacijo na daljavo za posamezni oddelek naj med učitelji spremlja in koordinira razrednik. Prav tako priporočajo, da na šoli vodijo evidenco oddelčnih aktivnosti v okviru izobraževanja na daljavo.

Šolam oz. učiteljem svetujejo, naj velik poudarek namenijo sodelovanju s starši.

Pečan je sicer izpostavil, da je težko "govoriti o izvajanju pouka na daljavo, kajti ne moremo računati na to, da bodo učenci to snov doma v resnici tudi predelali, da bi potem, ko se bo pouk ponovno začel v fizični obliki, snov samo na kratko ponovili in iz že predelanega pisali test".

Opozoril je, da so pri tem še nejasnosti, in spomnil, da smo v izrednih razmerah. Po njegovi oceni je bistveno, da se vsi osredotočijo na spoštovanje predpisanih ukrepov, da se čim prej zajezi širjenje novega virusa in da se država vrne v normalno stanje, s čimer se bo vrnil v normalno stanje tudi izobraževalni sistem.

Opozoril pa je tudi, da se bo treba odločiti, kako ravnati z devetošolci in kasneje z maturanti, ki jih čaka vpis na srednje šole oziroma fakultete.

Dostop do vseh e-gradiv za učitelje in profesorje ter učence in dijake, ne glede na to, gradivo katere založbe šole uporabljajo, je osnovnim in srednjim šolam že v četrtek odprla založba Rokus Klett. Enako bo v prihodnjem tednu storila tudi založba Modrijan izobraževanje.

Šole so sicer dobile tudi navodila glede organizacije varstva za otroke staršev, ki delajo v tistih nujnih službah, kjer ne morejo dobiti dopusta. Pečan je napovedal, da bodo oblikovali skupine, v katerih ne sme biti več kot šest otrok.