c S

Za nove pristope v visokošolskem poučevanju pogosto zmanjka časa

07.02.2020 13:12 Maribor, 07. februarja (STA) - Visokošolski učitelji so zainteresirani za uvedbo sodobnejših, inovativnih oblik poučevanja, a jim za to pogosto zmanjka časa. Zato rabijo podporo, tako v obliki usposabljanj kot sistemskih sprememb, ki bi jim dale bolj proste roke pri tem, je pokazala raziskava, ki so jo v okviru projekta INOVUP opravili na slovenskih univerzah.

Raziskavo med visokošolskimi učitelji na univerzah v Ljubljani, Mariboru in na Primorskem ter na Fakulteti za informacijske študije v Novem mestu so opravili lani, in to s ciljem analize stanja ob začetku izvajanja projekta INOVUP. Njegov namen je izboljšanje kakovosti slovenskega visokošolskega izobraževanja z uvedbo prožnejših, sodobnih oblik učenja in poučevanja.

"Kar smo že na tej točki ugotovili, je to, da je potrebna sistemska in močna podpora visokošolskim učiteljem, zato da se bolj samozavestno poslužujejo novih pristopov in da so te spremembe nekaj, kar je temeljni ustroj njihovega početja, in ne nekaj, kar je dodatno tistemu, kar že tako ali tako počnejo. Uvideli smo namreč, da sistemi v nezadostni meri podpirajo inovacijsko motivacijo posameznikov, ker je to ponavadi dodatna zadolžitev, ob marsikdaj že ekstremni preobremenjenosti. Ker ti učitelji niso samo učitelji, ampak so tudi raziskovalci, skrbijo za svoje habilitacije, skrbijo za raziskovalna sredstva, sodelujejo pri upravljanj," je za STA ob robu današnjega posveta o izzivih in dilemah visokošolskega poučevanja v Mariboru povedal vodja projekta Tomaž Deželan z Univerze v Ljubljani.

Poudaril je, da učiteljem ob vsem delu ostane le malo časa za izpopolnjevanje svojega pristopa k študijskemu procesu, zato je tu ključna podpora. "Treba jim je ponuditi primerno podporo, tako preko programov usposabljanj kot preko sprememb pravil, ki bi omogočale, da bi bili posamezniki bolj redno in sistematično deležni te podpore in bili prepoznani za trud, ki ga investirajo v delo s študenti," je prepričan.

V okviru omenjenega projekta so na mariborski univerzi opravili tudi raziskavo med študenti. Na osnovi analize in drugih projektnih aktivnosti bodo pripravili strateški dokument usposabljanja visokošolskih učiteljev in sodelavcev za poučevanje v Sloveniji. Obenem bodo v okviru projekta izvajali usposabljanja na področju prožnejših in inovativnih oblik učenja in poučevanja.

"V resnici obstaja zelo malo primernih usposabljanj, ki so na voljo učiteljem, da delajo na sebi. Razen redkih izjem so pri tem prepuščeni sami sebi," je še povedal Deželan. "S tem projektom želimo vzpostaviti sistem podpore učiteljem pri tem. Hkrati pa moramo sistemsko zagotoviti pogoje, da je ta podpora utirjena v siceršnje njihovo delo," je dodal.

Na današnjem posvetu v amfiteatru mariborskih filozofske, pedagoške in fakultete za naravoslovje in matematiko je sodobne poglede na študente osredinjenega poučevanja in učenja podala mednarodno priznana strokovnjakinja z Univerze v Harvardu Manja Klemenčič.

Projekt INOVUP sofinancirata Slovenija in EU iz Evropskega socialnega sklada.