c S

S priročnikom do lažjega obravnavanja LGBT tematike v šolah

19.06.2019 14:12 Ljubljana, 19. junija (STA) - Pri Legebitri, ki si prizadeva za odprt prostor za geje, lezbijke in druge pripadnike LGBT skupnosti, so izdali priročnik Mavrica v žepu. Z njegovo pomočjo bodo mladinski in pedagoški delavci ter vsi drugi, ki delajo v izobraževanju, lažje naslovili vprašanja, povezana s spolom, spolno usmerjenostjo, spolno identiteto in spolnim izrazom.

Prostori, kjer se zadržujejo mladi, morajo biti varen prostor tudi za lezbijke, geje, biseksualne in transspolne osebe (LGBT), je na današnji predstavitvi priročnika, katerega avtorji so Katja Sešek, Laura Pihlar in Filip Vurnik, dejala predsednica društva Informacijski center Legebitra Lana Gobec. Raziskave po njenih besedah kažejo, da so LGBT osebe tarča posmehovanj, zbadljivk in verbalnega, psihičnega in fizičnega nasilja tako v šoli kot tudi v širši družbi.

V raziskavi o pravni podinformiranosti LGBT skupnosti in vsakdanjem življenju gejev in lezbijk je tako skoraj 30 odstotkov vprašanih potrdilo, da so jih v času šolanja diskriminirali ali nadlegovali zaradi njihove spolne usmerjenosti. V raziskavi Društva Parada ponosa o vsakdanjem življenju mladih LGBTIQ+ oseb pa se je med prostori, v katerem mladi iz te skupnosti doživljajo največ nasilja ali diskriminacije, takoj za ulico uvrstila šola oz. fakulteta, je povedala Gobčeva.

Vsaka ustanova po njenih besedah naslavlja tovrstno nasilje glede na lastne zmožnosti in strokovno znanje. Izkušnje pa kažejo, da je uspešno naslavljanje in preprečevanje tovrstnega nasilja najbolj odvisno od strokovne podkovanosti in poglabljanja znanj pri pedagogih, je dejala.

Priročnik se po njenih pojasnilih odziva tako na potrebe LGBT oseb, ki si želijo varnega prostora, kot na potrebo pedagoških delavcev, ki si želijo dodatnega izobraževanja, da bi ta varen prostor lahko zagotavljali.

Takšni priročniki so pomembni, saj so šole v zadregi, ko se srečajo s pripadniki iz LGBT skupnosti, je poudarila Andreja Hočevar z oddelka za pedagogiko in andragogiko ljubljanske filozofske fakultete. Novi priročnik bi morali po njenih besedah šolski kolektivi vzeti v roke in se sami lotiti predstavljenih delavnic, da postanejo bolj občutljivi na obravnavano tematiko.

Med različnimi načini za doseganje zastavljenih ciljev so se pri Legebitri odločili za delavnice. Prve tri, ki naslavljajo osnove LGBT+ tematik, so namenjene ožjemu področju spolnih usmerjenosti in spolnih identitet. Ostalih pet delavnic pa se tematike LGBT+ dotika preko obravnave širših družbenih kontekstov, ki lahko ustvarjajo diskriminatorne in izključujoče prakse, je pojasnila ena od avtoric Katja Sešek.

V priročniku je tudi slovarček, ki pojasnjuje osnovne pojme z obravnavanega področja.