Predsednik DZ Židan je v uvodnem nagovoru predstavil delo in pristojnosti slovenskega parlamenta kot najvišjega predstavniškega in zakonodajnega organa v državi. DZ sestavlja 90 poslancev s štiriletnim mandatom, ki so organizirani v poslanskih skupinah, največ dela pa se opravi v delovnih telesih, ki pokrivajo različna področja, je med drugim dejal in v nadaljevanju pojasnil pristojnosti DZ, ki jih določajo ustava, zakoni in parlamentarni poslovnik.
O različnih vsebinskih vidikih državljanskih kompetenc in političnem sistemu je zbranim na seminarju spregovoril minister za izobraževanje Pikalo. Poudaril je pomen sodelovanja med DZ, učitelji in ministrstvom z namenom, da se čim več otrok na "licu mesta" pouči o parlamentu in vladi.
Opozoril je na t. i. antipolitično revolucijo, ki se dogaja od sredine 70. let in ki po njegovih besedah služi temu, da se čim manj državljanov udeležuje zadev v politiki. Kot je dejal, je zato naloga vseh, da se temu procesu upremo in pokažemo, da se zadeve v politiki lahko uredijo drugače. "Politika je upravljanje javnih zadev, nekaj kar smo vsi mi. Politika smo vsi mi, imamo skupno usodo in tako, kot jo bomo upravljali, tako bomo tudi šli naprej," je dodal.
Direktor zavoda za šolstvo Logaj je pojasnil, da želijo na zavodu skupaj z inštitucijami in učitelji še izboljšati vse tiste oblike izobraževanja, ki prispevajo k motivaciji učencev, omogočajo njihov aktivno vlogo in spodbujajo učence k kritičnemu presojanju in ustvarjalnosti ter s tem prispevajo k aktivnemu državljanstvu.
Na seminarju bodo sicer predstavili demokratični ustroj DZ, ponudbo izobraževalnega programa za otroke, mladostnike in mlade ter primere načrtovanja obiska DZ kot dela programa vzgoje in izobraževanja v osnovni šoli.
Udeleženci bodo na vodenem ogledu podrobno spoznali zgradbo DZ in utrdili znanje, kako lahko z obiskom parlamenta spodbujajo aktivno vlogo učencev pri razumevanju svoje vloge v demokratičnem življenju.