c S

Celjska bolnišnica skuša motivirati srednješolce za darovanje krvi

02.04.2019 08:45 Celje, 02. aprila (STA) - Transfuzijski center celjske bolnišnice si skupaj z Območnim združenjem Rdečega križa Celje že vrsto let prizadeva motivirati celjske srednješolce za darovanje krvi za potrebe bolnikov. Tako je bolnišnica v šolskem letu 1995/96 pripravila projekt Dan odprtih vrat transfuzijskega centra, odziv dijakov na ta projekt pa je bil zelo dober.

Statistike zadnjih let namreč kažejo, da se je od 7532 dijakov tretjih letnikov srednjih šol, ki so sodelovali v projektu od šolskega leta 2008/09 do šolskega leta 2015/16, skoraj 55 odstotkov ob nastopu polnoletnosti odločilo za krvodajalstvo, so sporočili iz celjske bolnišnice.

Namen omenjenega projekta je motivirati dijake za krvodajalstvo, potem ko postanejo polnoletni. Projekt je bil sprejet in uvrščen med obvezne izbirne vsebine in njegovo izvajanje se je začelo. Od takrat območno združenje Rdečega križa vsako šolsko leto pripravi terminski načrt učnih srečanj za promocijo krvodajalstva za posamezno srednjo šolo, prav tako tudi načrt krvodajalskih akcij za četrte letnike oz. za vse dijake, ki so polnoletni.

Oba časovna načrta odobrijo in potrdijo ravnatelji celjskih srednjih šol. Vsaka srednja šola imenuje profesorja - mentorja Rdečega križa, ki na šoli usmerja dejavnosti s področja zdravstvene vzgoje in krvodajalstva.

Zdravstveno-vzgojni program traja dve šolski uri. V tem času mentorji iz celjskega transfuzijskega centra dijake seznanijo s pomenom krvodajalstva, potekom odvzema krvi, s predelavo in končno pripravo krvi za bolnike, s pomenom transfuzije ter z zdravstveno preventivo za zagotavljanje varne krvi.

V drugem delu pa dijake tudi ozaveščajo o nalezljivih boleznih, ki se lahko prenašajo s krvjo, o presejalnem testiranju ter darovanju organov in o drogah. Predavatelji za boljšo predstavitev vsebin uporabljajo tudi avdiovizualna sredstva, plakate, zloženke in sodobni računalniški sistem. Dijaki se v tem času aktivno vključujejo s svojimi mnenji in vprašanji.

V šolskem letu 1999/2000 je bil uveden tudi test s 16 vprašanji, ki se nanašajo na predstavljeno temo, s katerim preverijo razumevanje podanih vsebin. Dijaki rešujejo test neposredno po učnem srečanju, na koncu napišejo svoje mnenje, vtise in predloge. Namen tega testa je še dodatno motivirati dijake k sodelovanju in razmišljanju o darovanju krvi. Srednješolska generacija namreč predstavlja velik krvodajalski potencial od katerega bo odvisna prihodnost krvodajalstva v Sloveniji, so še navedli v celjski bolnišnici.