Logaška osnovna šola 8 Talcev je v zadnjih dveh letih všolala 30 učencev iz arabsko govorečih držav, je na posvetu povedala šolska koordinatorica za vključitev priseljencev Bojana Breznikar. "Ni pomembno, iz katerega govornega področja prihajajo ti otroci, a je zaradi novega okolja najbolj pomembno, da se na začetku precej dela na gradnji občutka varnosti in sprejetosti. Učni cilj je šele na tretjem mestu," je poudarila. Dodala je, da na gradnji teh odnosov vidi realno možnost za preventivno, pa tudi delno terapevtsko pomoč tem otrokom.
Goran Popovič, ravnatelj ljubljanske osnovne šole Livada, ki jo obiskuje 98 odstotkov učencev neslovenske narodnosti, je spomnil, da se je šola še pred begunskim valom soočala z vprašanji pri vključevanju otrok priseljencev, saj je šola v naselju, kjer je večina prebivalcev neslovenske narodnosti.
Glede na izkušnje so, kot pravi, dokaj pripravljeni pričakali begunski val. V šolskem sistemu je po njegovih navedbah narejeno veliko stvari, sprejeti so tudi novi programi, ki bodo veljali za vse osnovne in srednje šole ter vrtce, po katerih se bodo ravnali vsi. "Mislim, da je to dobra pot,"je ocenil in hkrati opozoril, da bi se morali tudi starši teh otrok bolje vključiti v družbo in sistem.
Na potrebo po sodelovanju med šolo in starši v večjezičnem učnem okolju je opozoril tudi Anton Meden iz Zveze aktivov svetov staršev Slovenije. "V procesu vključevanja priseljenega otroka v šolsko okolje se morajo vključiti njihovi starši in starši večinskega prebivalstva," je dejal in opozoril, da pa ne moremo pričakovati, da se bodo starši priseljenci kar samoiniciativno vključili v ta proces, saj niti niso vključeni v sistem. Starši po njegovih navedbah pričakujejo, da bodo šolski timi poskrbeli tudi za vključevanje staršev.
Številne težave dijakov priseljencev je predstavila Natalija Kaučič iz Srednje šole Slovenska Bistrica. "Vedno znova se srečujemo z novimi izzivi. Velika težava je večje število dijakov priseljencev v oddelku in zato je integracija veliko počasnejša," je pojasnila in kot izjemno pomembno izpostavila sodelovanje učiteljev, ki se z dijaki priseljenci srečujejo pri pouku.
Srečanje je pripravil Pedagoški inštitut v okviru Evropske mreže za politike izobraževanja priseljencev (SIRIUS).