Državna sekretarka na ministrstvu za izobraževanje, znanost in šport Andreja Barle Lakota je v uvodnem nagovoru med drugim izpostavila pomen in vlogo vzgoje in izobraževanja za trajnostni razvoj kot enega od temeljnih ciljev vzgoje in izobraževanja, ki je v šolski zakonodaji zapisan od leta 2008. Poudarila je potrebo po pregledni in celoviti analizi stanja na tem področju ter posodobitvi obstoječih nacionalnih smernic.
Izrazila je prepričanje, da se koncepti globalnega učenja nenehno spreminjajo, zato potrebujejo stalen razmislek. "Koncepti globalnega učenja prinašajo utrjevanje našega poslanstva, ki je opolnomočenje otrok za gradnjo prihodnjega sveta, saj smo vsi skupaj že danes odgovorni za prihodnje generacije," so njene besede povzeli na spletni strani ministrstva za izobraževanje.
Minister za zunanje zadeve Karl Erjavec je v nagovoru izrazil prepričanje, da je globalno učenje "naša naložba v prihodnost, naš prispevek k zmanjševanju revščine in neenakosti, trajnostnemu razvoju z gospodarskega, družbenega in okoljskega vidika ter k spoštovanju človekovih pravic".
V nadaljevanju je sledila strokovna razprava, ki je ponudila medsebojno spoznavanje ključnih akterjev in njihovih aktivnosti. Pri tem so po navedbah ministrstva ugotovili, "da je v Sloveniji veliko različnih akterjev, ki se na različne načine ukvarjajo z obravnavanimi tematiki".
Zadnji del foruma je bil namenjen vprašanju vrednot znanj in spretnosti, ki so po mnenju udeležencev nujna za bolj strpno, pravično, solidarno in trajnostno delovanje vseh. Izpostavili so, da je za učenje in razvoj vrednot, znanj in spretnosti pomembno, da so vgrajene tudi v vsakdanje življenje vrtca in šole, ne le v pouk o vsebinah.