c S

Na okrogli mizi izpostavili pomen zgodnje obravnave otrok z vedenjskimi težavami

18.04.2018 07:40 Ljubljana, 17. aprila (STA) - Za uspešno in strokovno delo z otroci in mladostniki z vedenjskimi težavami sta po mnenju udeležencev okrogle mize, ki je na temo medresorskega sodelovanja na področju obravnave otrok v šolskem sistemu potekala v Ljubljani, ključna pravočasna obravnava in medresorsko sodelovanje.

Namen okrogle mize je bil spodbuditi zainteresirano strokovno javnost k razmisleku o spremembah pri obravnavi otrok v šolskem sistemu, ki bi vplivale na večjo kakovost obravnave vseh učencev, še zlasti pa tistih s specifičnimi vedenjskimi težavami, je dejal pobudnik in moderator poslanec SMC Dragan Matić.

"Znotraj množične, obvezne in vključujoče šole se srečujemo z vsemi mladostniki vsak dan, a vprašanje je, kako in na kakšen način smo obveznost vključenosti zares opravili," je opozorila državna sekretarka na ministrstvu za izobraževanje, znanost in šport Andreja Barle Lakota. Dejala je, da ji velikokrat pedagoški delavci pripovedujejo, da je takrat, ko je treba otroka z vedenjskimi težavami vključiti v izobraževalni sistem, že pozno in da bi bilo treba marsikaj narediti pred tem.

Veliko težavo vidi v tem, da so naši sistemi znotraj sebe koherentni, ampak zelo zaprti. Sodobne oblike dela namreč kažejo, da znotraj zaprtih sistemov, kakršnega imamo sedaj, preprosto ni več mogoče učinkovito delovati, je poudarila.

Da so sistemi samozadostni in niso zmožni narediti preboja za ustvarjanje pogojev za obravnavo otrok in mladostnikov z vedenjskimi težavami, je prepričan tudi Vito Simunišek iz Društva za razvoj skupnostnih programov za mlade (SPM). Kot je izpostavil, se je pojavila potreba, da se večina vladnih in nevladnih organizacij, ki se ukvarjajo z otroci z vedenjskimi težavami, opolnomoči, da se jih sliši, da ustvarijo pogoje za obravnavo otrok "ob pravem času na pravem mestu".

Z njim se je strinjal predsednik združenja ravnateljev osnovnih šol Gregor Pečan, ki je pozdravil današnjo okroglo mizo na to temo, a hkrati izrazil obžalovanje, ker na njej ni bilo predstavnikov ministrstva za zdravje. Na šolah po njegovih besedah ugotavljajo močno pomanjkljiv pretok informacij na področju sociale, šolstva in podobnih inštitucij. Da bi bila šola obveščena o tem, da je morda nek otrok v obravnavi centra za socialno delo, je to bolj izjema kot pravilo, je zatrdil.

"Želeli bi si, da bi bil splošno potrjen in sprejet vsedržavni protokol ravnanja v takih primerih in da bi bila ena prvih stvari, ko se center za socialno delo začne ukvarjati z neko družino, da je o tem obveščena šola," je dejal in podal pobudo za ustanovitev medresorske skupine, ki bi se lotila izdelave takšnega protokola.

Državna sekretarka na ministrstvu za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti Martina Vuk je med drugim povedala, da že dolga leta na ministrstvu sofinancirajo socialno varstvene programe, pa tudi druge programe z namenom, da bodo podporni steber tistim uradnim storitvam, ki jih morajo izvajati centri za socialno delo in tudi druge državne inštitucije.

Okroglo mizo sta v sodelovanju z državnim zborom organizirali ministrstvi za delo ter za izobraževanje.