c S

Unicef Slovenija z mamami in očeti ozavešča o pomenu zgodnjega otroštva

29.03.2018 12:08 Ljubljana, 29. marca (STA) - Unicef Slovenija je skupaj z mamami in očeti iz vse Slovenije začel kampanjo #EatPlayLove, ki na družbenih omrežjih z istoimenskim ključnikom spodbuja k zagotavljanju najboljšega možnega začetka za najmlajše. Zgodnje otroštvo nas lahko zaznamuje za vse življenje, zato način, kako starši podpirajo otroka, odločilno vpliva na njegov razvoj.

Kot so sporočili iz Slovenske fundacije za Unicef, najzgodnejše otroštvo predstavlja okno priložnosti, saj lahko otrokovi možgani v tem obdobju vsako sekundo tvorijo celo do enega milijona novih povezav med živčnimi celicami - nevroni. Pred otrokovim rojstvom so za razvoj njegovih možganov ključni zdravje, prehrana in zaščita nosečnice pred negativnimi vplivi okolja.

Po rojstvu se možgani razvijajo naprej; generirajo se nove celice in začne se proces njihovega povezovanja. Ko se možgani razvijajo, se povezave med nevroni oblikujejo in spreminjajo kot odziv na pozitivne in negativne izkušnje.

Pozitivne vključujejo primerno prehrano, senzorično in motorično stimulacijo, interakcijo in zaščito, ki jih nudijo družinski člani ali skrbniki v ljubečem, varnem in zdravem okolju. Nasprotno pa lahko izkušnje, kot so zanemarjanje, stres, nasilje in izpostavljenost onesnaženosti okolja, spremenijo način tvorjenja nevronskih povezav v otrokovih možganih. Te izkušnje lahko močno zavirajo razvoj v zgodnjem otroštvu, so zapisali.

Razvoj možganov je ključen del razvoja v zgodnjem otroštvu in je proces, s katerim otrok pridobi ključne fizične, motorične, kognitivne, socialne, čustvene in jezikovne veščine, ki mu omogočajo, da razmišlja, rešuje probleme, komunicira, izraža svoja čustva in oblikuje odnose z drugimi. Predstavlja pa tudi temelj za kasnejše življenje, za zdravje, sposobnost učenja in dobro počutje posameznika.

Zdrav razvoj v zgodnjem otroštvu je pomemben za vse otroke, še posebej za najbolj prikrajšane. Tako lahko kot odrasli sami kakovostno negujejo in skrbijo za svoje otroke, kar lahko pripomore k razbijanju začaranih medgeneracijskih krogov prikrajšanosti, so navedli v fundaciji.

Kampanjo podpirajo Iris Mulej, Maja Ferme, Aljoša Bagola, Mami blogerke, Jure in Tjaša Marolt, Tjaša Perko, Cool Fotr - Jani Jugovic in Teja Perjet, Nina Puhek - Fluffy Princess ter številni drugi. Na Instagramu jo lahko spremljate pod ključnikom #EatPlayLove.