c S

Na nacionalni konferenci tudi o nesprejemljivosti nasilja v šolskem okolju

21.12.2017 08:18 Brdo pri Kranju, 20. decembra (STA) - Strokovnjaki in predstavniki učencev so danes na Brdu pri Kranju soočili poglede na aktualne dileme, povezane z vzgojnimi praksami, odnosi in problematiko neželenega vedenja v šoli. Strinjali so se, da je nasilje nesprejemljivo in da je treba doseči večjo stopnjo zaupanja v šolski prostor, so zapisali na spletni strani ministrstva za izobraževanje.

Na nacionalni konferenci Varno in spodbudno učno okolje, ki so jo na ministrstvu za izobraževanje, znanost in šport pripravili z zavodom za šolstvo in sindikatom vzgoje, izobraževanja, znanosti in kulture (Sviz), so razpravljali tudi o pomenu zagotavljanja varnega in spodbudnega učnega okolja za učence, učitelje in ravnatelje.

"Pomembno je, da otroke obravnavamo s spoštovanjem in dostojanstvom ter da jih tega tudi učimo. Pomembno je, da jim zaupamo pravico do soudeležbe pri sprejemanju odločitev in da jih pri tem tudi slišimo," je v uvodnem nagovoru poudarila ministrica Maja Makovec Brenčič.

Po njenih besedah si moramo močno prizadevati, da slovensko okolje ne bo nikoli prepoznavno po različnih nasilnih ali drugačnih nedovoljenih dogajanjih. Šolsko okolje mora biti varno in spodbudno. Zato je predvsem zaradi otrok in mladih po mnenju Makovec Brenčičeve nujno, da o teh temah govorimo naglas, izmenjamo različna stališča in sprejmemo ustrezne ukrepe.

Izzivi in zahteve sodobne družbe od učiteljev terjajo nadaljnjo krepitev njihovih strokovnih kompetenc. Pojavne oblike nasilja se spreminjajo, čemur mora slediti tudi odzivnost in učinkovitost obravnave. "Zavedati se je treba, da šola ne more in ne zmore reševati vsega, učitelji niso vsemogočni rešitelji vsega, kar se v družbi dogaja in se odraža tudi pri otrocih. Pričakovanja družbe o tem, kaj vse naj bi bila naloga šole oziroma učiteljev, so pogosto prevelika, nanje prenašamo preveliko breme in odgovornost glede skrbi za otroke," je še izpostavila ministrica.

Na ministrstvu se zavedajo izzivov, ki jih tudi v šolskem prostoru prinašajo družbene spremembe. Zato so zelo aktivni na področju zagotavljanja varnega in spodbudnega učnega okolja, organizirali so že več regijskih posvetov s poudarkom na preventivnih dejavnostih in krepitvi strokovne avtonomije.