Publikacijo je predstavil vodja službe za mednarodno sodelovanje in EU zadeve pri ministrstvu Tit Neubauer. Lani je bilo v EU zaposlenih samo 44 odstotkov mladih, starih do 24 let, ki so končali osnovnošolsko šolanje. V starostni skupini od 15 do 64 let je stopnja brezposelnosti pri osebah z zgolj osnovno izobrazbo precej višja kot pri osebah s terciarno izobrazbo. Na uspeh učencev vpliva tudi njihov socialno-ekonomski položaj, saj kar 33,8 odstotka učencev iz najbolj prikrajšanih okolij dosega slabe rezultate.
"Kako povečati zaposlenost oseb s končano osnovnošolsko izobrazbo v Sloveniji je izziv, ki se ga vsi zavedamo. Še vedno je namreč relativno visoka t. i. prehodnost med obveznim osnovnošolskim izobraževanjem in sekundarnim izobraževanjem, ki ga po podatkih ministrstva konča skoraj 99 odstotkov prebivalstva," je za STA dejal Neubauer.
Ena izmed značilnosti slovenskega izobraževalnega sistema je po njegovih besedah tudi odprtost in prehodnost med poklicnim izobraževanjem in usposabljanjem in splošnim izobraževanjem. Vsekakor je po njegovem mnenju treba delati tudi s posamezniki in določenimi družbenimi skupinami, ki se "izgubijo" znotraj tega odprtega dvotirnega sistema.
Spomnil je, da v ta namen ministrstvo pripravlja tudi ukrepe za krepitev kakovosti izobraževanja in zagotavljanje spodbudnega učnega okolja prav za te skupine posameznikov, ki bodisi izvirajo iz slabših socialno-ekonomskih okolij bodisi so migrantskega porekla drugih etničnih skupin in podobno.
"Pri povezovanju izobraževanja in trga dela je ključna medresorska usklajenost, sodelovanje z ministrstvom za delo, s katerim sodelujemo z roko v roki. Prav tako se je treba zavedati, da je naša ključna vloga zagotavljanje znanj in ustreznih veščin in kompetenc, ki jih potem lahko ti posamezniki izkazujejo na trgu dela," je dejal.
Poudaril je, da je kompetence in veščine, ki se spreminjajo glede na potrebe trga dela in delodajalcev, na katere sicer velikokrat v razpravah opozarjajo vsi, težko napovedujejo. "Gospodarstvo se tako hitro spreminja in hitro vznikajo nove oblike dela, zato je ključno zagotavljanje temeljnih znanj tako v splošnem izobraževanju kot tudi v poklicnem izobraževanju in usposabljanju," je še dodal Neubauer.