c S

Dosežki slovenskih učenk in učencev na področju državljanske vednosti nad mednarodnim povprečjem

07.11.2017 15:24 Ljubljana, 07. novembra (STA) - Dosežki slovenskih učenk in učencev na področju državljanske vednosti so po rezultatih mednarodne raziskave državljanske vzgoje in izobraževanja nad mednarodnim povprečjem, so pojasnili na ministrstvu za izobraževanje. Državljanska vednost v Sloveniji se je v primerjavi z letom 2009 povečala, kar velja tudi za večino ostalih držav.

Raziskavo so izvedli v letih 1999, 2009 in 2016, Slovenija pa je bila vanjo vključena v vseh treh ciklih. V raziskavi je sodelovalo 24 držav oz. izobraževalnih sistemov, ciljna skupina pa so bili učenci osmega razreda, stari 14 let. Vključenih je bilo 134 slovenskih osnovnih šol, so v sporočilu za javnost zapisali na ministrstvu za izobraževanje, znanost in šport.

Raziskava ICCS 2016 je pokazala, da učenke dosegajo višjo državljansko vednost na mednarodni ravni in v Sloveniji. Na področju znanja so med šolami v Sloveniji izjemno majhne razlike, so pa razlike med spoloma v Sloveniji nekoliko večje.

Na današnji novinarski konferenci so se pogovarjali tudi o zaupanju učencev v ljudi na splošno. Na tem področju Slovenijo prekaša le Finska, medtem ko je zaupanje Slovencev in Slovenk v javne institucije nekoliko pod povprečjem držav.

Raziskava je med drugim pokazala večjo zaskrbljenost slovenskih učenk in učencev glede osebne prihodnosti, denimo glede osebnega finančnega stanja, pa tudi glede prihodnosti Evrope, med drugim zaradi terorizma. Slovenski učenci in učenke so v nekoliko višjem deležu od povprečja ostalih držav povedali, da so v zadnjih treh mesecih doživeli eno izmed oblik trpinčenja, kot so zasmehovanje, zbadanje z žaljivimi vzdevki in podobno.

V Sloveniji v sedmem in osmem razredu osnovne šole poučujejo predmet Domovinska in državljanska kultura in etika. Predmet Državljanska kultura se v srednjih šolah izvaja kot obvezna izbirna vsebina. Skupaj z Zavodom RS za šolstvo in Sindikatom vzgoje, izobraževanja, znanosti in kulture Slovenije so na ministrstvu letos organizirali posvete na temo varnega in spodbudnega učnega okolja in odprli internetni forum za širšo javnost.

Izšla je tudi nova študija omrežja Eurydice, ki deluje pod okriljem Evropske komisije in popisuje izobraževalne sisteme 42 držav v Evropi. V njej so zbrane informacije, kako poteka državljanska vzgoja v evropskih šolah. Po študiji je Slovenija z vidika vsebin učnih načrtov navedena kot ena redkih držav, v katerih se otroci in dijaki učijo o mednarodnih organizacijah. Prav tako je ena od relativno redkih držav, kjer so v kurikulum zajeti tudi cilji s področja trajnostnega razvoja in ki med cilji eksplicitno navaja tudi poznavanje ter spoštovanje vseh religij, so navedli na spletni strani ministrstva.

Slovenija spada med 17 izobraževalnih sistemov v Evropi, ki organizirajo nacionalna preverjanja znanja predmetov s področja državljanske vzgoje, in spada med države, kjer so v izobraževanje močno vpeti tudi starši. Poročilo sicer potrjuje, da je državljanska vzgoja del nacionalnih učnih načrtov za splošno izobrazbo v vseh državah, pa so sporočili iz Evropske komisije.