c S

Krčani partnerji mednarodnega projekta uvajanja mojstrske šole

30.10.2017 07:01 Krško, 29. oktobra (STA) - V Krškem so pred dobrim tednom pripravili uvodno konferenco dveletnega projekta uvajanja mojstrske šole Master 5 oz. dualnega sistema izobraževanja z učenjem na delovnem mestu po nemškem vzoru. Evropska komisija je sedmim mednarodnim partnerjem tega podviga preko projekta Erasmus plus skupaj namenila nekaj več kot 330.000 evrov denarne podpore.

Svetovalka za črpanje evropskih sredstev na Občini Krško Janja Jordan je za STA povedala, da slovenski oz. krški delež znaša 24.000 evrov, pri projektu pa sodelujejo partnerji iz Slovenije, Hrvaške, Nemčije in Srbije. Slovensko partnerstvo sestavljajo Območna obrtno-podjetniška zbornica Krško kot vodilni partner in Občina Krško ter Šolski center Krško-Sevnica.

Sicer pa so se projekta, s katerim želijo zmanjšati nezaposlenost med mladimi, lotili na pobudo evropskega poslanca Franca Bogoviča.

Po podatkih krške območne obrtno-podjetniške zbornice želijo projektni partnerji v svoje države pripeljati mojstrsko šolo po nemškem vzoru, kjer takšen način dualnega izobraževanja, pri katerem mladi po končanem izobraževanju v mojstrski šoli lahko opravijo še mojstrski izpit, deluje zgledno in prinaša rezultate.

Kot menijo v Krškem, mojstrski naziv v Nemčiji veliko velja in nima razvrednotenega prizvoka tako kot v Sloveniji. Da bi to odpravili, pa bodo pripravili vse potrebno za uvedbo tovrstne šole, za kar bo potrebna tudi predhodna zakonska ureditev.

Projekt mojstrske šole, ki ga bodo začeli z analizo in s presekom razmer v poklicnem izobraževanju in usposabljanju, želijo razviti kot možnost poklicnega izobraževanja in usposabljanja v partnerstvu z lokalno skupnostjo, izobraževalnimi ustanovami, s podjetji in socialnimi partnerji, poudariti pa nameravajo potrebo po dualnem sistemu izobraževanja oz. učenja na delovnem mestu.

Projekt, katerega cilji so tudi zapolnitev tovrstne vrzeli, okrepitev zanimanja za t. i. deficitarne police ter okrepitev gospodarske konkurenčnosti, bodo usmerili na mala in srednja podjetja ter obrtnike, hkrati pa ob vključitvi ustreznih evropskih instrumentov razvili učni program, ki bo uporaben v vseh partnerskih državah.

Celoten izobraževalni model bodo zasnovali modularno in pregledno ter s tem omogočili nadaljevanje izobraževanja na višji ravni.

Kot so še zapisali v krški obrtno-podjetniški zbornici, so na Hrvaškem mojstrsko šolo že zakonsko predvideli, a je ne izvajajo, v Srbiji pa svoj sistem poklicnega in strokovnega izobraževanja šele začenjajo razvijati.