c S

Ministrstvo z željo po tesnejšem sodelovanju gospodarstva in visokega šolstva

25.10.2017 08:11 Brdo pri Kranju, 24. oktobra (STA) - Z današnjim posvetom Sodelovanje gospodarstva in visokega šolstva je ministrstvo za izobraževanje želelo spodbuditi dialog med deležniki in jih pozvati k aktivni udeležbi, so sporočili z ministrstva. Ministrica Maja Makovec Brenčič je napovedala imenovanje posvetovalnega telesa za vzpostavljanje dialoga med izobraževanjem in gospodarstvom.

Ministrica za izobraževanje, znanost in šport je na posvetu na Brdu pri Kranju še poudarila, da je pri vprašanju sodelovanja izobraževanja in gospodarstva treba razmišljati širše, ne le pri tistem delu, za katerega se zdi samoumevno, da so vsebine prisotne v naravah programov, na primer na področju humanistike in družboslovja.

Spomnila je na ukrepe ministrstva na tem področju, kot je recimo obujanje koncepta sodelovanja mladih raziskovalcev z gospodarstvom. "Tam se rešujejo konkretni problemi iz podjetij, nevladnih in vladnih institucij," je dejala. Ministrstvo podpira tudi inovativna učna okolja ter ponovno obuja in spodbuja projekte kot so Po kreativni poti do znanja, ki so po navedbah ministrice dali izvrstne rezultate.

Sicer pa na ministrstvu že nekaj let intenzivno posodabljajo Evidenčni in analitski informacijski sistem visokega šolstva (eVŠ), s katerim bodo vzpostavili nacionalni sistem spremljanja zaposljivosti diplomantov. Makovec Brenčičeva je še napovedala, da bo novembra imenovala stalno posvetovalno telo, da vzpostavi redni in kontinuiran dialog med izobraževanjem, znanostjo in gospodarstvom.

Na okrogli mizi so ministrica in predstavniki gospodarstva, delodajalcev in visokošolskega izobraževanja razpravljali o tem, kako do boljšega povezovanja med gospodarstvom in visokim šolstvom v prihodnje. Ministrica je med drugim poudarila pomen temeljnih znanj, ki jih posamezniki pridobijo po celotni vertikali izobraževanja, hkrati pa je potrebno mlade pripraviti do tega, da poleg temeljnih znanj vzpostavijo lastno prilagodljivost, hitreje absorbirajo nova znanja, krepijo veščine in se prilagajajo zahtevam delodajalcev.