c S

Makovec Brenčičeva na konferenci ravnateljev poudarila pomen varnega in spodbudnega učnega okolja

24.08.2017 12:53 Ljubljana, 24. avgusta (STA) - Šolska ministrica Maja Makovec Brenčič je na konferenci ravnateljev pred začetkom šolskega leta poudarila, da je treba zagotavljati varno in spodbudno učno okolje. Med ključnimi cilji leta je navedla kakovostno šolstvo in učinkovito vodenje šol. Direktor zavoda za šolstvo Vinko Logaj pa je poudaril, da so ravnatelji tisti, ki si dajejo moč.

Ministrica za izobraževanje, znanost in šport Makovec Brenčičeva je med ključnimi cilji prihajajočega šolskega leta izpostavila kakovostno in vključujoče javno šolstvo, saj želijo ohranjati trdnost sistema, ter varno in spodbudno učno okolje. Prav tako so po njenih besedah ključni učinkovito vodenje in upravljanje šol ter umestitev v mednarodno okolje.

Kot je napovedala, bodo med drugim pripravljali vsebinska srečanja o varnem učnem okolju, omenila je nov model učbeniške politike, ureditev šolskih knjižnic ter dvig subvencij za šolsko prehrano, zaradi katerega že beležijo povečanje števila šolskih obrokov. Med novostmi v vzgoji in izobraževanju je spomnila tudi, da so sistemsko uredili vključevanje za otroke priseljencev. Po njenih napovedih bodo ohranili tudi že začet koncept opremljanja z informacijsko-komunikacijsko tehnologijo, in sicer ne le na ravni opreme, ampak pripravljajo tudi programske podlage.

Ministrica je navedla tudi, da so spodbudili prenove kurikulov, med drugim so se lotili rekonceptualizacije razširjenega programa v osnovnih šolah, prenove gimnazijskega programa ter predlogov krajših programov v vrtcih. Glede uvedbe vajeništva je pojasnila, da bodo s pilotnimi raziskavami preverili, kaj še lahko izboljšajo in na katere poklice lahko vajeništvo razširijo v prihodnje.

Prav tako bodo v prihajajočem šolskem letu po njenih besedah preverili delovanje koncepta delovnega časa učitelja, ki so ga na novo opredelili, septembra pa se bodo lotili še pogajanj za odpravo anomalij v plačnem sistemu za skupino B, v kateri so tudi vodstveni kadri vzgojno-izobraževalnih zavodov. Zaključili bodo tudi nekatere zakonodajne postopke - ob več že sprejetih spremembah zakonov s področja vzgoje in izobraževanja jih čaka še zakon o izobraževanju odraslih, predlog bodo na vlado podali v kratkem, je pojasnila.

Naštela je tudi več projektov, ki jih bodo izpeljali s pomočjo sredstev iz evropskih skladov. Ti se med drugim dotikajo tudi oseb s posebnimi potrebami, nadarjenih, povezovanja z gospodarstvom in informatizacije šol.

Direktor zavoda za šolstvo, ki je pripravil današnjo konferenco na Brdu pri Kranju, pa je ravnateljem spregovoril o moči pedagoškega vodje. Kot je poudaril, si moč daje predvsem ravnatelj sam. Med drugim je po njegovem mnenju za ravnatelja potrebno tudi poznavanje in razumevanje družbenih okoliščin, saj šola vedno bolj izgublja monopolen položaj v družbi, vedno več je skupin, ki na vse načine poskušajo priti v šolski prostor in delovati neposredno z učenci. Zato je dobro, da je učiteljski poklic reguliran, čeprav se pojavljajo pritiski, da bi se dereguliral, je pojasnil Logaj.