Zaradi spreminjanja pojavnih oblik medvrstniškega nasilja na ministrstvu želijo odpreti razpravo o učinkovitih praksah ter izzivih in potrebah v šolski praksi.
Zagotavljanje varnega in spodbudnega učnega okolja sodi med temeljne cilje vzgoje in izobraževanja ter zajema tako krepitev socialnih veščin, strpnosti, spoštovanja drugačnosti kot omogočanje razvoja in doseganje čim višje ravni ustvarjalnosti.
Preprečevanje in obravnava nasilja ni nov pojav, vendar se spreminjajo pojavne oblike nasilja, odzivnost in učinkovitost obravnave, so zapisali.
Zavod za šolstvo je v letu 2014/2015 na podlagi smernic za analizo, preprečevanje in obravnavo/obvladovanje nasilja v šolskem prostoru pripravil protokol ob zaznavi in za obravnavo medvrstniškega nasilja v vzgoji in izobraževanju. Protokol je spisek postopkov, kako ravnati, ko se nasilje že zgodi.
Namen regijskih posvetov pa je obravnava možnih načinov preventivnega delovanja, kot so domišljene vzgojne strategije, dolgoročna in sistematična skrb za odnose, dialog, zagotavljanje varnega okolja in kulture, v katero so vključeni vsi učenci, sistematično izobraževanje učiteljev pri vodenju razreda, opremljanje učencev s komunikacijskimi veščinami in strategijami za reševanje konfliktov, senzibiliziranje učencev in učiteljev za pojave nasilja in jasno izrekanje za ničelno toleranco do njega.
Posveti bodo v četrtek in torek v Ljubljani, v sredo v Celju in 8. junija v Postojni.