c S

Bežigrajski debaterji najboljši v Sloveniji in med najboljšimi na svetu

12.04.2017 14:45 Ljubljana, 12. aprila (STA) - Debaterji in debaterke iz Debatnega kluba Gimnazije Bežigrad so minuli konec tedna na Ptuju postali zmagovalci še zadnjega državnega debatnega turnirja v tem šolskem letu. S tem so Bežigrajčani zaključili izjemno uspešno leto, v katerem so se kar štirikrat uvrstili v finale prestižnih mednarodnih debatnih turnirjev, od tega pa dvakrat zmagali.

Bežigrajski debaterji so letos zmagali na večini turnirjev v Sloveniji in se uvrstili v finale mednarodnih turnirjev v Pragi, Zagrebu, Ploiestiju in Ljutomeru. Zmagali so dvakrat, v finalu turnirja v Zagrebu so v debati na temo prednosti in slabosti komercializacije feminizma premagali celo ameriško nacionalno reprezentanco, je sporočil Miha Andrič, mentor Debatnega kluba Gimnazije Bežigrad ter vodja izobraževanja na zavodu Za in proti.

V Sloveniji za razvoj debatnega programa na nacionalni ravni sicer skrbi prav Za in proti, zavod za kulturo dialoga, ki organizira nacionalne in mednarodne turnirje ter nudi različna izobraževanja za debaterje, nove debatne mentorje in sodnike.

Dijaki in dijakinje se lahko v debato vključijo preko debatnih klubov, ki kot obšolske aktivnosti potekajo na srednjih in tudi osnovnih šolah. V letu 2018 bo zavod Za in proti v sodelovanju s hrvaškimi kolegi iz Zagreba organiziral tudi prestižno Svetovno srednješolsko prvenstvo.

Slovenska nacionalna reprezentanca je bila v zadnjih letih na tem tekmovanju zelo uspešna. V letih 2005, 2007, 2008 in 2010 so bili slovenski dijaki in dijakinje namreč svetovni prvaki v kategoriji EFL (angleščina kot tuj jezik), lani pa so v izločilnih bojih izpadli proti kasnejšim svetovnim prvakom Angležem.

Debata je izobraževalna aktivnost, ki mlade uči argumentacije, kritičnega mišljenja in javnega nastopanja ter jih izobražuje v poznavanju aktualne družbene problematike. Na tekmovanjih se v vsaki debati pomerita dve ekipi, sestavljeni iz treh razpravljavcev. Vsaka zagovarja svojo stran debatne trditve. Zmaga prepričljivejša ekipa z boljšimi argumenti in bolje organiziranimi in strukturiranimi govori.

Prav sposobnost analize kompleksnih in družbeno aktualnih trendov in tem, ki so v formalnem izobraževanju večinoma odsotne, artikulirano izražanje ter kritično analitično mišljenje so ključne kompetence za kakovostno nadaljevanje izobraževanja za posameznike, za oblikovanje demokratičnih in družbeno ozaveščenih družb ter za lažjo umestitev mladih na trg delovne sile, je še zapisal Andrič.