c S

Ministrstvo gosti srečanje delovne skupine OECD za indikatorje izobraževalnih sistemov

22.03.2017 11:28 Ljubljana/Brdo pri Kranju, 22. marca (STA) - Ministrstvo za izobraževanje od danes do petka na Brdu pri Kranju gosti 19. srečanje delovne skupine OECD za indikatorje izobraževalnih sistemov (INES). Več kot 90 predstavnikov iz 38 držav in mednarodnih organizacij usklajuje metodologije in standarde za razvoj mednarodno primerljivih indikatorjev in analiz podatkov, so sporočili z ministrstva.

Na podlagi izraženih prioritet držav udeleženci srečanja odločajo tudi o razvijanju novih kazalnikov uspešnosti izobraževalnih sistemov. Člani delovne skupine OECD INES bodo obravnavali zlasti strukturo in vsebino letne publikacije Pogled na izobraževanje (Education at a Glance - EAG), ki bo izšla jeseni.

"Različne analize sistema izobraževanja in mednarodne primerjave so pomemben dejavnik pri iskanju izboljšav. Omogočajo nam vpogled v segmente, kjer smo dobri in v manke, na katerih je treba graditi. Le na podlagi podrobnih analiz lahko oblikujemo ustrezne politike tako na nacionalni kot na mednarodni ravni," je v nagovoru ob začetku srečanja dejala ministrica za izobraževanje, znanost in šport Maja Makovec Brenčič.

Za izgradnjo učinkovitih politik je za odločevalce nujno, da dobijo vpogled v podatke, še zlasti v mednarodno primerljive. Sistem ugotavljanja in zagotavljanja kakovosti izobraževanja v Sloveniji že zdaj temelji, in bo tudi v prihodnje, na notranjem presojanju kakovosti oziroma na samoevalvaciji vrtcev in šol ter drugih izobraževalnih zavodov, je pojasnila ministrica.

Po navedbah ministrstva se vzporedno z obstoječo samoevalvacijo pri razvijanju nacionalnega okvira za ugotavljanje in zagotavljanje kakovosti načrtuje ohranjanje različnih oblik zunanje evalvacije, ki so že v veljavi: npr. nacionalna preverjanja znanj učencev in dijakov, inšpekcijski nadzori nacionalne evalvacijske študije in mednarodno primerjalno ugotavljanje dosežkov učencev na posamičnih področjih učenja.

Vendar pa zgolj kvantitativni podatki in na njih temelječi indikatorji ne morejo pokazati celotne palete značilnosti izobraževalnega sistema, je opozorila Makovec Brenčičeva. Zaradi mednarodno usklajene metodologije, ki zagotavlja primerljivost med državami, se namreč pogosto izgubijo nacionalne specifike. Zato je dobrodošla priprava nacionalnih poročil za vsako državo ob izidu publikacije.

Program OECD INES vsako leto izda publikacijo Pogled na izobraževanje, ki predstavlja najpomembnejši mednarodni zbornik izbranih primerljivih podatkov o stanju in učinkih izobraževanja v državah članicah OECD in partnerskih državah. Namen zbornika je omogočiti in spodbujati mednarodno primerjalni pogled in vzajemno učenje pri razvijanju izobraževalnih politik in sistemov v državah.

Slovenija je sicer k programu INES pristopila leta 2005, njeni podatki so bili v publikaciji prvič objavljeni leta 2007. Od leta 2012 je vključena tudi v mrežo INES NESLI za zbiranje in presojanje opisnih podatkov o strukturah, politikah in praksah v izobraževanju.

V okviru programa deluje še mreža LSO za zbiranje in razvijanje podatkov o ekonomskih in socialnih učinkih izobraževanja ter učinkih izobraževanja, povezanih s trgom dela. Obe mreži razvijata indikatorje za svoje področje delovanja, so še sporočili z ministrstva.