c S

Pahor obiskal z donacijami urejen laboratorij za fiziko krške gimnazije

03.03.2017 08:51 Krško, 02. marca (STA) - Predsednik republike Borut Pahor si je na povabilo profesorja Jožeta Pernarja danes ogledal laboratorij za fiziko, ki so ga na šolskem podstrešju krške tehniške gimnazije uredili sami. Ob obisku je dejal, da takšni projekti niso pomembni le za šolski center v Krškem, temveč za cel vzgojno-izobraževalni sistem v Sloveniji.

Pahorja so ob prihodu pozdravili dijaki, projekt laboratorija pa mu je predstavil Pernar.

V nagovoru dijakom je Pahor dejal, da sta zamisel in izvedba laboratorija nekaj posebnega. Takšni projekti po njegovem niso pomembni le za šolski center v Krškem, temveč za cel vzgojno-izobraževalni sistem v Sloveniji. Ob tem je tem spomnil na številne pogovore, ki jih ima z dijaki, in dejal, da mu pomenijo oporo in navdih, je zapisano v sporočilu po dogodku.

V nadaljevanju obiska si je predsednik republike ogledal še učilnico za robotiko in CNC-tehnologijo, kjer se je seznanil s praktičnim učnim procesom. Bodoči strokovnjaki s strojnega in elektro področja pa so mu predstavili solarno vozilo, s katerim so osvojili prvo mesto na mednarodni dirki v Sisku na Hrvaškem.

Pernar je sicer za STA povedal, da je vodstvu Gimnazije Krško, ki deluje v okviru Šolskega centra Krško-Sevnica, zaradi pomanjkanja denarja pred nekaj leti predlagal, da bi laboratorij za praktični pouk fizike zgradili s pomočjo donatorjev, pod njegovim vodstvom pa so nato med predlanskimi poletnimi počitnicami začeli z gradnjo in urejanjem.

Ko je Pernar iskal in zbiral donatorje, se je glede na pogosto Pahorjevo sodelovanje pri različnih akcijah in opravilih obrnil tudi nanj. Predsednik se je po njegovih besedah nemudoma odzval z vprašanjem, kako lahko pomaga. Ker se je kasneje izkazalo, da njegove pomoči ne bodo potrebovali, pa so ga povabili, naj si laboratorij, ko bo že deloval, ogleda.

Laboratorij so zgradili na dotlej neizkoriščenem šolskem podstrešju. Po profesorjevi oceni je močno okrepil kakovost poučevanja in vaj iz fizike v omenjeni šolski ustanovi, ki pred tem za praktični pouk fizike ni imela primernih prostorov.

Šolsko vodstvo je Pernarju, ki je najprej izdelal idejni projekt, zaupalo tudi, da sam pri lokalnih podjetjih poišče donatorje in izvajalce, pri nekaj zaključnih urejanjih pa so nato prostovoljno pomagali tudi dijaki.

Večino potrebne učne in raziskovalne opreme so sicer že imeli in so se lotili predvsem urejanja prostorov, ki so zdaj zelo priročni in dijakom poldrugo šolsko leto namenjeni tudi izven utečenih šolskih ur. Na razpolago so jim tudi za njihovo samostojno raziskovanje in ustvarjanje, je še povedal Pernar.