c S

Ustrezna bralna pismenost ključna za posameznikov razvoj

10.02.2017 11:49 Maribor, 10. februarja (STA) - Ker je branje temelj pridobivanja znanja na vseh področjih človekovega življenja, so v letošnjem šolskem letu v nekaterih slovenskih vrtcih začeli izvajati projekt V objemu besed, katerega namen je spodbujanje družinske pismenosti. Otroke in starše želijo spodbuditi k odkrivanju sveta knjig in jih naučiti ustrezno brati tudi druge informacije.

V projektu sodeluje 14 vrtcev iz vse Slovenije. Kot je za STA pojasnila vodja projekta Dragica Haramija s Pedagoške fakultete Univerze v Mariboru, so najprej izobrazili vzgojitelje v bralni pismenosti, ti pa nato v popoldanskem času izvajajo branja skupaj s starši in otroki. Skupno je v tem šolskem letu predvidenih deset takšnih srečanj.

Pri tem se ne osredotočajo le na branje leposlovja, ampak je namen projekta krepitev bralne pismenosti tudi na drugih področjih. "Želimo dopovedati staršem, da se bere na vsakem koraku in skozi vsa predmetna področja. Če ne znaš kakovostno brati, se v naši družbi težko znajdeš," je pojasnila Haramija.

Ustrezna bralna pismenost je ključna za otrokov razvoj in nadaljnji uspeh. "Če nekdo ni dobro pismen, je slabši na vseh področjih. Ne bo imel težav samo pri slovenskem jeziku," je dejala.

Projekt, ki ga je podprlo ministrstvo za kulturo, se je začel oktobra lani in bo trajal do konca novembra letos. Na današnjem srečanju vseh sodelujočih v Mariboru bodo predstavili dosedanje ugotovitve in določili usmeritve za nadaljnje delo.

V večini vrtcev so starši po besedah Haramije navdušeni nad temi bralnimi delavnicami in jih nameravajo nadaljevati tudi po uradnem izteku projekta. Ponekod pa so težave, predvsem starši, ki imajo težave s slovenskim jezikom, se neradi priključujejo tem dejavnostim. "V osnovi je projekt namenjen prav družinam, kjer se ne bere dovolj. Da bi tako starši kot njihovi otroci razumeli, da so knjige pomembne, da v knjigah najdemo vse podatke z vseh področij," je povedala.

Tudi zaradi tega so projekt zastavili medgeneracijsko. "Raziskave dokazujejo, da se branje prenaša medgeneracijsko. Torej če starši ne znajo dobro brati, je zelo velika verjetnost, da tudi njihovi otroci ne bodo. Bralna pismenost torej v takšnih primerih iz generacije v generacijo pada, namesto da bi naraščala," je pojasnila.

Na podlagi rezultatov tega projekta nameravajo izdelati smernice za delo v vseh slovenskih vrtcih, med drugim v obliki priročnika primerov dobre prakse za starše in vzgojitelje. Med drugim jih bodo poskušali usmeriti na kakovostno literaturo in podučiti, kako se pravilno bere posamezno vrsto knjig. "Da se pri slikanici ne bere le besedila, ampak se ustrezno pozornost namenja tudi ilustracijam, ki v takšnih knjigah igrajo ključno vlogo," je pojasnila Haramija.

Prijavitelj projekta V objemu besed je Univerza v Mariboru, nosilka pa Pedagoška fakulteta v sodelovanju s Filozofsko fakulteto. Partnerska organizacija je Društvo Bralna značka Slovenije, ki se že dve desetletji ukvarja tudi z družinsko pismenostjo preko predšolske bralne značke.