"Želim si, da bi tu našli mesto za učenje, bodoča prijateljstva in vse tisto, kar želite, da bi vas v življenju spremljalo naprej," je na uvodni predstavitvi programa lesarskega tehnika na Srednji lesarski šoli v Ljubljani, ki je sicer ena od treh enot Šolskega centra Ljubljana, mlade nagovoril premier Cerar.
"Ko se odločate za srednjo šolo ali študij na fakulteti, je zelo pomembno, kar sem poudarjal tudi kot profesor na pravni fakulteti, da pri sebi upoštevate dva vidika. Prvi je pamet. Dobro moraš razmisliti, v kakšno smer učenja in kasneje poklica se podajaš, ali imaš osnovno sposobnost in spretnost za to ter ali je poklic perspektiven. Hkrati pa moraš poslušati tudi svoje srce", je dejal premier.
Ob tem je poudaril, da če izbrani poklic človeku ne prinaša zadovoljstva ter vsaj malo veselja in radosti, odločitev zanj ni prava. Zato Cerar mlade spodbuja, da čim prej ugotovijo, kaj jih veseli. Morebitnim bodočim lesarskim tehnikom je tako zagotovil, da je les zelo pomembna strateška dobrina in pomemben material tudi z vidika ekološkega razvoja Slovenije. "Les je tako živa stvar, da se ni težko zaljubiti vanjo," je poudaril.
Ljubezen do lesa tako goji tudi Urška, dijakinja drugega letnika na Srednji lesarski šoli. "Les mi je bil že od nekdaj všeč in sem dolgo vedela, da je ta šola prava zame," je dejala. Bodočim dijakom zato svetuje, naj se za šolo, ki ima, kot je poudarila, tudi odlične profesorje, odločijo, če obožujejo les. In čeprav se dekleta za to smer ne odločajo pogosto, je s svojo odločitvijo zadovoljna.
Poklic lesarskega tehnika se tudi Cerarju zdi plemenit. O tem se je, kot je povedal, prepričal, ko se je sprehajal že po hodnikih šole. Kasneje sta si z ministrico za izobraževanje, znanost in šport Majo Makovec Brenčič tam ogledala več izdelkov dijakov in tudi delavnice s stroji. Pozdravila sta tudi starše in osnovnošolce, ki so se prišli pozanimat tudi o drugih smereh, ki jih Šolski center Ljubljana ponuja.
Makovec Brenčičeva je mlade pozvala, naj bodo vztrajni in se odločijo, "kakor jim narekuje radovednost in v kar verjamejo" ter da naj ne obupajo, ko se jim bo učenje morda kdaj zdelo odveč. Ob tem je opozorila na pomemben vidik povezovanja teoretičnega s praktičnim znanjem. Tudi Cerar je poudaril, da se moramo nasploh v življenju stalno učiti in delati, da ne nazadujemo. "Učenje je kot veslanje proti toku. Če nehaš, te nese nazaj," je dejal.
Osnovnošolci so na informativni dan na Šolski center Ljubljana večinoma prihajali v spremstvu staršev. Osmošolka Naja je skupaj z materjo Katarino prisluhnila predstavitvi za kemijskega tehnika. Popoldne načrtujeta še obisk Biotehniškega izobraževalnega centra, saj Najo, kot je povedala mama, veseli nekaj, kjer bo lahko ustvarjala. Naja pa je povedala, da jo naravoslovje sicer zanima, a da je začela razmišljati o poklicu kemijskega tehnika predvsem po usmeritvi staršev.