c S

Makovec Brenčičeva v središče pozornosti postavila skrb za kakovost

07.02.2017 07:55 Portorož, 06. februarja (STA) - Ministrica za izobraževanje Maja Makovec Brenčič je na seminarju sindikalnih zaupnikov Sviza v Portorožu kot osrednjo nit strateških ciljev ministrstva postavila kakovost na vseh ravneh. Pri tem je napovedala tudi pripravo vrste sprememb na normativnem področju, s sindikalne strani pa je največ opozoril bilo glede ureditve razredništva.

Makovec Brenčičeva je na izobraževalnem seminarju za sindikalne zaupnice in zaupnike Sindikata vzgoje, izobraževanja, znanosti in kulture Slovenije (Sviz) v osnovnih in glasbenih šolah ter zavodih za izobraževanje odraslih, ki se je danes začel v Portorožu, med strateškimi vodili poleg skrbi za kakovost izpostavila še vlogo podpornih okolij ter mednarodno odprtost in željo po primerljivosti.

Na normativni ravni pa so na ministrstvu med drugim v postopku zakon o organizaciji in financiranju vzgoje in izobraževanja glede ureditve financiranja zasebnih šol, predlog o ponovni uvedbi soglasja ministrstva pri imenovanju ravnateljev ter spremembe nacionalnega preverjanja znanja v smislu preverjanj na koncu vsake triade. Poleg tega urejajo vprašanje brezplačnega prevoza učencev, izobraževanja na domu in zgodnjega učenja tujega jezika.

Poleg zakonskih predpisov so v pripravi tudi spremembe na ravni pravilnikov. Med drugim naj bi še v februarju pripravili pravilnika o normativih in standardih ter o merilih za vrednotenje materialnih stroškov. Pri slednjem bodo imele šole možnost avtonomnega razvrščanja sredstev, je napovedala ministrica.

Spremembe se obetajo tudi na področju potrjevanja učbenikov, pri čemer bo ministrstvo predlagalo menjavo učbenikov na pet let ter dodelitev sredstev šolam glede na število učencev. Glede odprave plačnih anomalij pa so s sindikalno stranjo že sedli za pogajalsko mizo in se intenzivna pogajanja nadaljujejo, je navedla Makovec Brenčičeva.

Generalni tajnik Sviza Branimir Štrukelj je opozoril, "da se pomen izobraževanja v naši državi marginalizira", kar po njegovem dokazuje trend zmanjševanja proračunskih sredstev. Obenem je Štrukelj povzel skrbi številnih sindikalnih zaupnikov, ki so v razpravi opozorili na vprašanje vrednotenja razredništva. Tako je opozoril, da je delo razrednikov v zadnjih letih postalo bistveno bolj kompleksno in ga je zato treba ustrezno ovrednotiti.

Ministrica je pojasnila, da sta kategorije delovnega časa in razširjen program dve ključni temi, ki se ju vrsto let ni razreševalo, znotraj tega pa bodo rešili tudi vprašanje razredništva. "Ali bo to zdaj novo, sistemizirano delovno mesto... ali bo to na koncu samo neka dodatna ura, ki bo ovrednotena na pravi način, ali bo to kakor koli drugače rešeno, tudi znotraj novega, drugačnega ovrednotenja delovnega mesta, to je nekaj, o čemer se bomo pogovarjali," je napovedala Makovec Brenčičeva.