c S

Na konferenci o pomenu zgodnjega vključevanja romskih otrok v vzgojo in izobraževanje

09.12.2016 08:59 Ljubljana, 08. decembra (STA) - Za uspešnejše vključevanje romskih otrok v sistem vzgoje in izobraževanja je potrebno medresorsko povezovanje, predvsem v sociali, so izpostavili sodelujoči v razpravi o uresničevanju strategije vzgoje in izobraževanja Romov v praksi. Z njo so sklenili današnjo konferenco o izzivih zagotavljanja dostopnih in kakovostnih programov za romske otroke.

V okviru konference Prej, boljše, dlje: dostopni in kakovostni vzgojno-izobraževalni programi za romske otroke v organizaciji Centra za kakovost v vzgoji in izobraževanju Korak za korakom, ki deluje v okviru Pedagoškega inštituta, so predstavili predvsem izzive, s katerimi se soočajo v predšolski vzgoji.

V centru za kakovost veliko pozornosti posvečajo dostopnim in kakovostnim predšolskim programom, različnim otrokom iz različnih socialno ogroženih skupin, poseben poudarek je na romskih otrocih. Ti se velikokrat srečajo s problemom dostopa do kakovostnih predšolskih programov.

"To pomeni, da jim je onemogočen enak dostop do vrtca. Če pa so že v vrtcu, pa so velikokrat vključeni v nizko kakovostne vrtce in naša glavna naloga je, da strokovne delavce ozaveščamo o pomenu kakovostne predšolske vzgoje za vse otroke, še posebej za romske," je izpostavila Samanta Baranja s Pedagoškega inštituta.

V razpravi o uresničevanju strategije vzgoje in izobraževanja Romov v Sloveniji v praksi je Tatjana Vonta, sicer znanstvena sodelavka v pokoju, opozorila, da imajo nekateri romski starši strah pred uradnimi ustanovami in zato ne pošiljajo svojih otrok v predšolsko vzgojo oz. vrtec. Pri tem je izpostavila nujnost programov za romske otroke in njihove družine. "Vrtec mora sodelovati z družinami in vsemi pristojnimi službami," je med drugim dejala.

Zoran Ogrizek iz Centra šolskih in obšolskih dejavnosti in vodja evropskega projekta Skupaj za znanje je kot izjemno pomembno izpostavil vlogo romskega pomočnika. Zdaj v Sloveniji dela že 26 romskih pomočnikov na 31 šolah, ki se vključujejo tudi v delo v vrtcih, je dejal.

"Če želimo, da bo romski svet boljši, se bodo morali romski otroci izobraževati. Za to pa največ lahko storijo Romi sami," je prepričan romski svetnik murskosoboške občine Darko Rudaš.

V Osnovni šoli Franceta Prešerna Črenšovci pa po besedah ravnateljice Marije Horvat poskušajo zagotavljati, da se vsi otroci v šoli počutijo varne. "Trudimo se ustvarjati spodbudno šolsko okolje, a želeli bi, da romski starši redno pošiljajo otroke v šolo," je poudarila.

Direktor urada za razvoj izobraževanja Aleš Ojsteršek je spomnil, da se pripravlja nova nacionalna strategija vključevanja Romov za obdobje do leta 2021, prav tako pa so na ministrstvu za izobraževanje, znanost in šport začeli s projektom za izvajanje aktivnosti podpornih mehanizmov pridobivanja znanja za romske skupnosti, ki je nadgradnja predhodnih projektov.