Kot je po končanem sestanku povedal predsednik Združenja ravnateljic in ravnateljev osnovnega in glasbenega šolstva Slovenije Gregor Pečan, se v številnih šolah soočajo z veliko težavo, kako zagotoviti podaljšano bivanje. Težave so bile že v preteklih letih, letos pa je položaj še slabši, saj ministrstvo pri dodelitvi ur upošteva novo metodologijo.
Ob tem se je izkazalo, da imajo številne šole odobrenih premalo ur in da šole ne morejo pred začetkom novega šolskega leta posredovati podatkov, koliko učencev v času podaljšanega bivanja obiskuje različne krožke, saj se prijave zbirajo šele septembra. Tako na številnih šolah zdaj manjka učiteljev za podaljšano bivanje, saj zaposlitve brez soglasja ministrstva niso možne.
"Nerodno je, ker rešitve iščemo šele zdaj, ko je vlak praktično že odpeljal," je dejal Pečan in spomnil, da je že maja, ko je ministrstvo izdalo okrožnico, opozoril na težave. Prav tako je že tedaj opozoril, da do rešitev ni mogoče čakati do septembra. "Tedaj imamo v šoli že učence in ne moremo čakati, da tedaj uradniki rešujejo naše pritožbe," je izpostavil.
Ob tem je opozoril, da ministrstvo določene šole spravlja v nemogoč položaj. Na njegovi šoli tako denimo manjkata dva zaposlena. Da bo težavo rešil, bo moral v prihodnjih dneh znova na ministrstvo in uradnike prepričevati o potrebi po zaposlitvi učiteljev. Vendar se boji, da bi kot zadnji argument obveljalo sklicevanje na novo nepreizkušeno metodologijo.
V zvezi z njo je opozoril tudi, da se dodeljene ure za šole med seboj zelo razlikujejo: "To nam ravnateljem ni všeč, posebej pa ne sme biti všeč širši javnosti in staršem, ker je v ustavi zajamčena pravica enakih možnosti za vse. Jaz pa trdim, da tega v tem sistemu, ki je v uporabi že zadnjih nekaj let, ni.
Ministrica za izobraževanje, znanost in šport Maja Makovec Brenčič je na drugi strani pojasnila, da so predlagali splošen koncept, ki pa zaradi različnih potreb okolja ni primeren za vse šole. Zato so jih pozvali k individualnemu usklajevanju. "Marsikatera šola je že popolnoma uskladila tudi ta del podaljšanega bivanja, se pa zavedamo različnosti in jo spoštujemo," je dejala ministrica.
"Zadevamo se, da je izzivov veliko. Nobena sprememba ne more biti že vnaprej odlično uveljavljena, zato je tekel dialog, kako izboljšati korake na tem področju, da bodo potekali bolj premišljeno in temeljito ter da ne bi po nepotrebnem razburjali ravnateljev, učiteljev staršev in otrok," je po današnjem sestanku povedala ministrica.
Pečan računa, da bodo glede na današnji pogovor vendarle prišli do tega, kar jim je vsem v interesu, da se podaljšano bivanje rekonceptualizira. Posledica dodeljevanja ur v zadnjih letih namreč je, da šole ne morejo kakovostno izvajati podaljšanega bivanja in je to postalo le čakalnica. "Danes smo se vsi strinjali, da je potrebno narediti kvalitativen preskok," je sklenil Pečan.