c S

V novo šolsko leto s stabilno in trajno oskrbo z učbeniki

30.08.2017

Ena ključnih novosti novega šolskega leta je, da bo v skladu z novim modelom učbeniške politike končana obnova učbeniških skladov, staršem prvošolk in prvošolcev pa ni več treba doplačevati učnih gradiv.

Na šolah po naših informacijah nimajo težav pri obnovi učbeniških skladov in zagotovitvi teh učnih gradiv. Model učbeniške politike, ki smo ga oblikovali in sprejeli v mandatu ministrice dr. Maje Makovec Brenčič, temelji na trajnosti in vzdržnosti. Šolam je na ta način omogočeno avtonomno razpolaganje s prejetimi sredstvi in dolgoročnejše načrtovanje učbeniške politike na ravni šole.


Letos bo končan proces postopne menjave učbenikov v učbeniških skladih, za kar je ministrstvo namenilo dobrih 10 milijonov evrov proračunskih sredstev v obdobju treh let. Za delovanje učbeniških skladov bo odslej ministrstvo namenilo 3 milijone evrov na letni ravni. Razporejanje sredstev oz. nakup učbenikov ter dolgoročno načrtovanje bo v pristojnosti šol. Model med drugim zagotavlja, da staršem prvošolčkov ni več treba doplačevati učnih gradiv (delovnih učbenikov in delovnih zvezkov).


Poleg zagotavljanja sredstev za delovanje učbeniških skladov je ministrstvo v okviru učbeniške politike posebno pozornost namenilo tudi kakovosti učbenikov. Tako smo v letošnjem letu zagotovili 500.000 evrov za projekt Kakovost slovenskih učbenikov. Poleg tega bo Zavod RS za šolstvo izvajal letno analizo delovnih zvezkov in vsako leto objavil pregled povprečnih cen.


Začrtana učbeniška politika je od leta 2015, ko je ministrstvu uspelo obrniti trend tako z vidika načrtovanja kot stabilnosti financiranja, predvsem pa razvoja in udejanjanja prvih korakov nove učbeniške politike, jasna in predvidljiva za vse deležnike, tudi založnike.


Želimo si, da bi takšno učbeniško politiko tudi v prihodnje krojili v dialogu z vsemi pristojnimi institucijami in založniki. Primarna naloga ministrstva je skrb za kakovostne učbenike in učbeniška gradiva ter vzdržnost in trajnost sistema učbeniških skladov in ne sledenje finančnim interesom oziroma poslovnim ciljem.

Vir: MIZS


Članki izražajo stališča avtorjev, in ne nujno organizacij, v katerih so zaposleni, ali uredništva portala EDUS.