c S

Ključna prvina učbeniške politike ostaja kakovost

21.02.2017

Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport bo v letošnjem šolskem letu zagotovilo dokončno obnovo učbeniških skladov, ki se je pričela v letu 2015 z uvedenim triletnim obdobjem menjave učbenikov po triadah.

Zagotoviti želijo dolgoročno stabilnost financiranja, pri čemer mora ključna prvina učbeniške politike ostati kakovost. Na podlagi sprememb Pravilnika o potrjevanju učbenikov, Pravilnika o upravljanju učbeniških skladov in Pravilnika o posodabljanju vzgojno-izobraževalnega dela se bo v skladu z danimi zavezami oblikoval celovit, vzdržen in trajnostno naravnan model učbeniške politike.

Šole bodo, kot je predvideno s predlaganimi spremembami pravilnikov, vsako leto dobile sredstva za obnovo učbeniškega sklada, pri čemer se bodo o dinamiki menjave lahko odločale avtonomno, je na novinarski konferenci pojasnila ministrica dr. Maja Makovec Brenčič. Obenem bodo morale šole zagotoviti tudi nakup učbeniškega gradiva za prvošolčke. Ministrstvo bo šolam za učbeniške sklade, kot že od leta 2015 dalje, predvidoma zagotovilo 3 milijone evrov letno.

Sprememba učbenikov bo sledila prenovi učnih načrtov. Opredeljeni bodo postopki za spreminjanje in uvajanje učnih načrtov in s tem povezanimi postopki potrjevanja učbenikov. Z uvedbo soglasja založnika in avtorja glede brezplačnega odstopa avtorskih pravic za potrebe prevoda slepim in slabovidnim postopki potrjevanja vključujejo tudi določila, povezana s prilagoditvami učbenikov za otroke s posebnimi potrebami.
 
Zagotovljeni bodo pogoji za umestitev učbeniških skladov kot dela knjižničnega fonda, ki je obravnavan kot ločen del šolske knjižnice. Ministrstvo bo enkrat letno objavilo najnižje, najvišje in povprečne cene učbeniških kompletov (v anonimizirani obliki), Zavod RS za šolstvo pa bo redno spremljal kakovost delovnih zvezkov, enkrat letno predložil analizo in podal ustrezna priporočila.

Za spremljanje kakovosti učbenikov je ministrstvo v letu 2016 objavilo razpis z namenom izvedbe evalvacije in razvoja metodologije za spremljanje kakovosti učbenikov, ki bo v pomoč učiteljem pri izboru učbenikov in učbeniških gradiv.

Povezane vsebine:

Videoposnetek novinarske konference

   PPT predstavitev

Vir: MIZS


Članki izražajo stališča avtorjev, in ne nujno organizacij, v katerih so zaposleni, ali uredništva portala EDUS.